Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

The Rag Company

Diskutera bilvårdsprodukter här
Skriv svar
deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

The Rag Company

Inlägg av deje » 12 mar 2015 10:02

Någon som har handlat där, är ett företag som har enl. Junkman det bästa puts o tork dukarna , på marknaden, men ligger ju givetvis i USA..

Mvh
deje
deje

wolfi
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: 13 feb 2015 03:02
Ort: Halmstad

Re: The Rag Company

Inlägg av wolfi » 12 mar 2015 10:56

Självklart att det ska vara i usa;) , slår väll aldrig fel.
Men har du provat att skicka iväg ett e-mail o kolla om dom har någon återförsäljare i närheten?
Nä har inte provat dom, men det kanske finns någon här inne som har.

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 509
Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
Ort: Karlstad ( Deje )

Re: The Rag Company

Inlägg av Swingminx » 12 mar 2015 12:28

Jag och 2 andra medlemmar här på forumet gjorde en stor beställning förra sommaren av Ragcompany.
Bra service och även om vi fick betala tull blev priset bra. Och jag kommer inte köpa några andra dukar än från Ragcompany framöver :)
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: The Rag Company

Inlägg av Lemerok » 12 mar 2015 14:28

Helt okej dukar tycker jag, men lite hypade i min mening. Det går att få lika bra dukar i Eu, även om de kanske är lite dyrare.

Streetpowers våffelduk är tom. bättre tycker jag.

Jag köpte bara långhåriga med, skulle haft några bra korthåriga. :)

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: The Rag Company

Inlägg av deje » 12 mar 2015 16:57

[quote="Swingminx"]Jag och 2 andra medlemmar här på forumet gjorde en stor beställning förra sommaren av Ragcompany.
Bra service och även om vi fick betala tull blev priset bra. Och jag kommer inte köpa några andra dukar än från Ragcompany framöver :)[/quot

Tack för info!
Kan du säga ungefär vad det blev i Tullavgift , förmodar att det är ett % påslag?
Frakten verkar vara $30 ,eller ?

Mvh
deje
deje

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 509
Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
Ort: Karlstad ( Deje )

Re: The Rag Company

Inlägg av Swingminx » 12 mar 2015 20:04

Lemerok skrev:Helt okej dukar tycker jag, men lite hypade i min mening. Det går att få lika bra dukar i Eu, även om de kanske är lite dyrare.

Streetpowers våffelduk är tom. bättre tycker jag.

Jag köpte bara långhåriga med, skulle haft några bra korthåriga. :)
Våffeldukarna kan jag hålla med om, men MF-duk som deras Everest är nog svårslagen till kvalite och pris :)

Tyvärr minns jag inte vad det blev, ska kolla om jag hittar fakturan!


Sent from my iPhone using Tapatalk
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: The Rag Company

Inlägg av deje » 02 maj 2015 08:33

beställde ett gäng av dessa:16 x 24 Premium Light Blue Microfiber Waffle Weave Towel , mest för skojs skull , få väl se vad priset per styck blir ,när totala slutnotan är ner räknad . Tänkte att man kan ju ge det som present till några i vänkretsen.

deje
deje

mikkiz
Medlem
Inlägg: 405
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: The Rag Company

Inlägg av mikkiz » 02 maj 2015 10:18

Blir det inte billigare å beställa från ragmasteruk? Tänkte på att frakten från usa måste kosta mer? Jag kanske har fel =)

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: The Rag Company

Inlägg av deje » 02 maj 2015 10:38

mikkiz skrev:Blir det inte billigare å beställa från ragmasteruk? Tänkte på att frakten från usa måste kosta mer? Jag kanske har fel =)
Jag testa att försöka beställa där ifrån , men först hade jag för många föremål i varukorgen? sedan när jag bara tog 1st av ovan nämnda duk fick jag detta meddelande "Unfortunately one or more items in your cart can't be shipped to your location. Please contact us via Email for a shipping quote" , där tog lusten slut för mig. Priset är ju ungefär det samma men i pund så jag vet inte om det blir billigare.

deje
deje

mikkiz
Medlem
Inlägg: 405
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: The Rag Company

Inlägg av mikkiz » 02 maj 2015 10:45

Ja ok. Tror man måste maila dom för fraktpris. Men några kr hit å dit spelar väl ingen större roll =)

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: The Rag Company

Inlägg av deje » 02 maj 2015 11:41

mikkiz skrev:Ja ok. Tror man måste maila dom för fraktpris. Men några kr hit å dit spelar väl ingen större roll =)
Nä ,detta va ju som sagt mer på skoj , lite roligt att se hur det fungerar med USA också.
Jag har köpt det mesta bilvårdsprodukterna från UK annars , inte för att det blir billigare än i Sverige , men oftast smidigare då de haft allt på lager. Senast hade jag behövt köpa produkterna från 3 olika leverantörer i Sverige ,för att få exakt det jag önskat och då blir ju fraktkostnaden den samma.

deje
deje

cab19
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 04 okt 2014 16:14

Re: The Rag Company

Inlägg av cab19 » 16 maj 2015 21:45

deje skrev:Jag har köpt det mesta bilvårdsprodukterna från UK annars , inte för att det blir billigare än i Sverige , men oftast smidigare då de haft allt på lager. Senast hade jag behövt köpa produkterna från 3 olika leverantörer i Sverige ,för att få exakt det jag önskat och då blir ju fraktkostnaden den samma.

+ 1

Skriv svar