Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
The Rag Company
-
deje
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 06 mar 2015 17:24
The Rag Company
Någon som har handlat där, är ett företag som har enl. Junkman det bästa puts o tork dukarna , på marknaden, men ligger ju givetvis i USA..
Mvh
deje
Mvh
deje
deje
-
wolfi
- Medlem
- Inlägg: 139
- Blev medlem: 13 feb 2015 03:02
- Ort: Halmstad
Re: The Rag Company
Självklart att det ska vara i usa;) , slår väll aldrig fel.
Men har du provat att skicka iväg ett e-mail o kolla om dom har någon återförsäljare i närheten?
Nä har inte provat dom, men det kanske finns någon här inne som har.
Men har du provat att skicka iväg ett e-mail o kolla om dom har någon återförsäljare i närheten?
Nä har inte provat dom, men det kanske finns någon här inne som har.
- Swingminx
- Trogen Medlem

- Inlägg: 509
- Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
- Ort: Karlstad ( Deje )
Re: The Rag Company
Jag och 2 andra medlemmar här på forumet gjorde en stor beställning förra sommaren av Ragcompany.
Bra service och även om vi fick betala tull blev priset bra. Och jag kommer inte köpa några andra dukar än från Ragcompany framöver
Bra service och även om vi fick betala tull blev priset bra. Och jag kommer inte köpa några andra dukar än från Ragcompany framöver
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- Lemerok
- Entusiast

- Inlägg: 2135
- Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
- Ort: Uppsala
Re: The Rag Company
Helt okej dukar tycker jag, men lite hypade i min mening. Det går att få lika bra dukar i Eu, även om de kanske är lite dyrare.
Streetpowers våffelduk är tom. bättre tycker jag.
Jag köpte bara långhåriga med, skulle haft några bra korthåriga.
Streetpowers våffelduk är tom. bättre tycker jag.
Jag köpte bara långhåriga med, skulle haft några bra korthåriga.
-
deje
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 06 mar 2015 17:24
Re: The Rag Company
[quote="Swingminx"]Jag och 2 andra medlemmar här på forumet gjorde en stor beställning förra sommaren av Ragcompany.
Bra service och även om vi fick betala tull blev priset bra. Och jag kommer inte köpa några andra dukar än från Ragcompany framöver
[/quot
Tack för info!
Kan du säga ungefär vad det blev i Tullavgift , förmodar att det är ett % påslag?
Frakten verkar vara $30 ,eller ?
Mvh
deje
Bra service och även om vi fick betala tull blev priset bra. Och jag kommer inte köpa några andra dukar än från Ragcompany framöver
Tack för info!
Kan du säga ungefär vad det blev i Tullavgift , förmodar att det är ett % påslag?
Frakten verkar vara $30 ,eller ?
Mvh
deje
deje
- Swingminx
- Trogen Medlem

- Inlägg: 509
- Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
- Ort: Karlstad ( Deje )
Re: The Rag Company
Våffeldukarna kan jag hålla med om, men MF-duk som deras Everest är nog svårslagen till kvalite och prisLemerok skrev:Helt okej dukar tycker jag, men lite hypade i min mening. Det går att få lika bra dukar i Eu, även om de kanske är lite dyrare.
Streetpowers våffelduk är tom. bättre tycker jag.
Jag köpte bara långhåriga med, skulle haft några bra korthåriga.
Tyvärr minns jag inte vad det blev, ska kolla om jag hittar fakturan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
deje
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 06 mar 2015 17:24
Re: The Rag Company
beställde ett gäng av dessa:16 x 24 Premium Light Blue Microfiber Waffle Weave Towel , mest för skojs skull , få väl se vad priset per styck blir ,när totala slutnotan är ner räknad . Tänkte att man kan ju ge det som present till några i vänkretsen.
deje
deje
deje
-
mikkiz
- Medlem
- Inlägg: 405
- Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
- Ort: Västerås
Re: The Rag Company
Blir det inte billigare å beställa från ragmasteruk? Tänkte på att frakten från usa måste kosta mer? Jag kanske har fel =)
-
deje
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 06 mar 2015 17:24
Re: The Rag Company
Jag testa att försöka beställa där ifrån , men först hade jag för många föremål i varukorgen? sedan när jag bara tog 1st av ovan nämnda duk fick jag detta meddelande "Unfortunately one or more items in your cart can't be shipped to your location. Please contact us via Email for a shipping quote" , där tog lusten slut för mig. Priset är ju ungefär det samma men i pund så jag vet inte om det blir billigare.mikkiz skrev:Blir det inte billigare å beställa från ragmasteruk? Tänkte på att frakten från usa måste kosta mer? Jag kanske har fel =)
deje
deje
-
mikkiz
- Medlem
- Inlägg: 405
- Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
- Ort: Västerås
Re: The Rag Company
Ja ok. Tror man måste maila dom för fraktpris. Men några kr hit å dit spelar väl ingen större roll =)
-
deje
- Medlem
- Inlägg: 398
- Blev medlem: 06 mar 2015 17:24
Re: The Rag Company
Nä ,detta va ju som sagt mer på skoj , lite roligt att se hur det fungerar med USA också.mikkiz skrev:Ja ok. Tror man måste maila dom för fraktpris. Men några kr hit å dit spelar väl ingen större roll =)
Jag har köpt det mesta bilvårdsprodukterna från UK annars , inte för att det blir billigare än i Sverige , men oftast smidigare då de haft allt på lager. Senast hade jag behövt köpa produkterna från 3 olika leverantörer i Sverige ,för att få exakt det jag önskat och då blir ju fraktkostnaden den samma.
deje
deje
-
cab19
- Ny Medlem
- Inlägg: 29
- Blev medlem: 04 okt 2014 16:14
Re: The Rag Company
deje skrev:Jag har köpt det mesta bilvårdsprodukterna från UK annars , inte för att det blir billigare än i Sverige , men oftast smidigare då de haft allt på lager. Senast hade jag behövt köpa produkterna från 3 olika leverantörer i Sverige ,för att få exakt det jag önskat och då blir ju fraktkostnaden den samma.
+ 1