Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Sönder polerade framlysen
-
deciso
- Trogen Medlem

- Inlägg: 883
- Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
- Ort: Falköping
Re: Sönder polerade framlysen
Polerade baklamporna på min 240 igår. 400 papper följt av 1200. Sen polering med Menzerna FG500 på lila trissa och roterande maskin. Blev kanon denna gången. Har varit på dom förrut men hade inte tillräckligt grovt papper. Testade att torrslipa men pappret satte igen sig så det blev våtslip.
Coop bygg har slip papper för 14kr st
Coop bygg har slip papper för 14kr st
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.
-
Victor
- Medlem
- Inlägg: 91
- Blev medlem: 22 sep 2012 16:09
Re: Sönder polerade framlysen
Har nog nästan alla polermedel från Smartab och många från andra med. ska testa någon dag när jag har råd och köpa sånt våtpapper:) Btw vet någon vart man köper en eldriven sån mini polermaskin?? Har ingen tryckluft hemma
Vill tilläga att jag bara är 16 och därför lite dålig ekonomi då jag slutat jobba pga av skola
Vill tilläga att jag bara är 16 och därför lite dålig ekonomi då jag slutat jobba pga av skola
Senast redigerad av 4 Victor, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

- Inlägg: 1123
- Blev medlem: 30 okt 2010 18:53
Re: Sönder polerade framlysen
Alltså är det inte glas glas på dessa tidiga årsmodeller?
MVH/
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- jockeb
- Medlem
- Inlägg: 128
- Blev medlem: 03 jun 2010 00:31
- Ort: Hörnefors, Umeå
- Kontakt:
Re: Sönder polerade framlysen
V70 ?? Har ytterst svårt att tro det men är inte säkerKapten Haddock skrev:Alltså är det inte glas glas på dessa tidiga årsmodeller?
MVH/
Senast redigerad av 4 jockeb, redigerad totalt 14 gång.
Joachim Björk
Opelnörd
Zafira A -00
Astra G kombi Sport -99
Astra GSi 16V -93
Kadett GSi 16V -89
http://www.garaget.org/OPC
Jobbar:
Lackbättringen Volvo lastvagnar Umeå
Sitter i Ledningen för OpelSportClub http://opelsportclub.com/forums/
Opelnörd
Zafira A -00
Astra G kombi Sport -99
Astra GSi 16V -93
Kadett GSi 16V -89
http://www.garaget.org/OPC
Jobbar:
Lackbättringen Volvo lastvagnar Umeå
Sitter i Ledningen för OpelSportClub http://opelsportclub.com/forums/
- Kapten Haddock
- Entusiast

- Inlägg: 1123
- Blev medlem: 30 okt 2010 18:53
Re: Sönder polerade framlysen
Jag borde verkligen veta det, men ja är oxå osäker.
Men det är nästan så ja tror att de tidiga årsmodellerna av N var i glas, dvs då e de kört.
MVH/
Men det är nästan så ja tror att de tidiga årsmodellerna av N var i glas, dvs då e de kört.
MVH/
jockeb skrev:V70 ?? Har ytterst svårt att tro det men är inte säkerKapten Haddock skrev:Alltså är det inte glas glas på dessa tidiga årsmodeller?
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
erbe
- Medlem
- Inlägg: 60
- Blev medlem: 19 dec 2009 17:56
Re: Sönder polerade framlysen
Ja det är utav glas på tidiga modeller,men lamporna på bilden tillhör en 05à å nyare då är de utav plast 
Senast redigerad av 4 erbe, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

- Inlägg: 1123
- Blev medlem: 30 okt 2010 18:53
Re: Sönder polerade framlysen
Vilken mupp man är, syns ju tydligt att det är senare på bilden:)
Men då minns ja iaf inte fel
Då är det ju bara tuta och köra till ts finns mkt plast på dom där:)
Men då minns ja iaf inte fel
Då är det ju bara tuta och köra till ts finns mkt plast på dom där:)
erbe skrev:Ja det är utav glas på tidiga modeller,men lamporna på bilden tillhör en 05à å nyare då är de utav plast
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Inlägg: 4006
- Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Sönder polerade framlysen
Haha.. jo lätt att kolla bara knacka på lyktan.. alla vet ju hur glas låter..eller??..erbe skrev:Ja det är utav glas på tidiga modeller,men lamporna på bilden tillhör en 05à å nyare då är de utav plast
