Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Sönder polerade framlysen

Allt utvändigt arbete och produktval.
deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 883
Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
Ort: Falköping

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av deciso » 15 okt 2012 19:24

Polerade baklamporna på min 240 igår. 400 papper följt av 1200. Sen polering med Menzerna FG500 på lila trissa och roterande maskin. Blev kanon denna gången. Har varit på dom förrut men hade inte tillräckligt grovt papper. Testade att torrslipa men pappret satte igen sig så det blev våtslip.

Coop bygg har slip papper för 14kr st
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.

Victor
Medlem
Inlägg: 91
Blev medlem: 22 sep 2012 16:09

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av Victor » 16 okt 2012 21:22

Har nog nästan alla polermedel från Smartab och många från andra med. ska testa någon dag när jag har råd och köpa sånt våtpapper:) Btw vet någon vart man köper en eldriven sån mini polermaskin?? Har ingen tryckluft hemma

Vill tilläga att jag bara är 16 och därför lite dålig ekonomi då jag slutat jobba pga av skola
Senast redigerad av 4 Victor, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1123
Blev medlem: 30 okt 2010 18:53

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av Kapten Haddock » 16 okt 2012 21:26

Alltså är det inte glas glas på dessa tidiga årsmodeller?

MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jockeb
Medlem
Inlägg: 128
Blev medlem: 03 jun 2010 00:31
Ort: Hörnefors, Umeå
Kontakt:

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av jockeb » 16 okt 2012 21:30

Kapten Haddock skrev:Alltså är det inte glas glas på dessa tidiga årsmodeller?

MVH/
V70 ?? Har ytterst svårt att tro det men är inte säker :?
Senast redigerad av 4 jockeb, redigerad totalt 14 gång.
Joachim Björk
Opelnörd
Zafira A -00
Astra G kombi Sport -99
Astra GSi 16V -93
Kadett GSi 16V -89
http://www.garaget.org/OPC

Jobbar:
Lackbättringen Volvo lastvagnar Umeå
Sitter i Ledningen för OpelSportClub http://opelsportclub.com/forums/

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1123
Blev medlem: 30 okt 2010 18:53

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av Kapten Haddock » 16 okt 2012 21:41

Jag borde verkligen veta det, men ja är oxå osäker.
Men det är nästan så ja tror att de tidiga årsmodellerna av N var i glas, dvs då e de kört.

MVH/
jockeb skrev:
Kapten Haddock skrev:Alltså är det inte glas glas på dessa tidiga årsmodeller?

MVH/
V70 ?? Har ytterst svårt att tro det men är inte säker :?
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

erbe
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: 19 dec 2009 17:56

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av erbe » 16 okt 2012 21:49

Ja det är utav glas på tidiga modeller,men lamporna på bilden tillhör en 05à å nyare då är de utav plast :nicka
Senast redigerad av 4 erbe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1123
Blev medlem: 30 okt 2010 18:53

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av Kapten Haddock » 16 okt 2012 21:51

Vilken mupp man är, syns ju tydligt att det är senare på bilden:)
Men då minns ja iaf inte fel

Då är det ju bara tuta och köra till ts finns mkt plast på dom där:)
erbe skrev:Ja det är utav glas på tidiga modeller,men lamporna på bilden tillhör en 05à å nyare då är de utav plast :nicka
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Sönder polerade framlysen

Inlägg av limban » 16 okt 2012 23:01

erbe skrev:Ja det är utav glas på tidiga modeller,men lamporna på bilden tillhör en 05à å nyare då är de utav plast :nicka
Haha.. jo lätt att kolla bara knacka på lyktan.. alla vet ju hur glas låter..eller??..
MVH Anders Lindbäck

Bild

Skriv svar