Akuza skrev:Tack för alla svar. Otroligt vad med hjälp man kan få. Tack snälla.
Nu blev jag kanske inte så mycket klokare då åsikterna såklart går isär. Men jag tror jag ska kosta på mig en Flex 3401. Kommer jag igång ordentligt och märker att det behövs nåt mer så får det bli någon lämplig roterande då. Vågar nog inte ge mig på lite finare bilar med roterande i nuläget. Har en nyare svart saab 9-3 och en svart v70 -11:a som ska fixas lite, vore inte så kul med brännskador...
Till Flex 3401, vilka polerrondeller rekomenderas? Kör med Menzerna PF och SF.
160x30 svart, blå och gul från proserien och en Nordic pad twisted wool, klarar jag mig med det till att börja med?
Nisse: Med rätt utrustning, vad menar du? Rondeller?
Återigen tack för all hjälp.
För hårda rondeller så "Hoppar" maskinen, så undvik t.ex. lila och andra med samma hårdhet.
En Optipad 150mm är bra att ha...Men betänk att även dessa gör hologram och polerrosor om man kör grovrubbing i denna kombination...Man får köra efter med skumrondell och finare rubbingar...Optipaden är bra just för att öka avverkningen, så man klarar även hårda lacker som Volvo, Audi, VW...
160mm är Perfekt för maskinen. Flex original rondellerna är väl det bästa man kan utrusta maskinen med...Håll dig helst till 30mm tjocklek om du väljer "no name" (165X30)
Första mötet med en 3401 kan kännas konstigt....Den har motsolsrotation och ett radialkast på hela 8mm...Det tar en tid att köra in sig på maskinen, än värre om man kört mycket roterande...
Tänk också på att maskinens vikt och din anliggande arm räcker utmärkt som tryck mot lacken vid polering...