Manor skrev:eric.u skrev:
Många säger att 3401 kan vara bångstyrig på samma sätt som en roterande och "hugga" "dra" osv.
Men de känns som att den ska vara betydligt lättare ändå jämfört med en roterande tex 3403? kommentarer på det?
Kanske skulle en AEG PE-150 (roterande) kunna vara ett alternativ kompleterat med en "Cyklo-kopia"?
Jag har gjort ett antal försök nu med AEG:n och det känns att gå bättre och bättre, och prismässigt så ligger den ganska bra till.
Jag har uppfattat att en roterande är bäst, men också kräver mer av den som polerar...men det känns svårt att göra fel om man bara följer vettiga anvisningar. En "Cyklo-kopia" (a.k.a MussePigg-maskin) för några hundralappar är ett perfekt komplement om det skulle krävas. Jag lyckades iofs få hologram på sonens Ford Ka, men det var för att jag slarvade och hoppade över att köra med en mjukare trissa det sista varvet

.
Hej Manor, tror jag känner igen ditt namn från nåt subaru forum för en tid sen
Jag tänker mig att flex 3401 med sin tvingade DA rörelse blir lite utav en en singelsnurra version på top tool / pro tool dock inte riktigt lika lättkörd som dessa 2 då deras rörelser tar ur varandra och gör att du kan köra dom med lillfingret.
Jag har en äkta Cyclo maskin, stålchassit, jag har dock använt denna väldigt lite sedan jag skaffa mig en meg g220v2 som jag personligen gillade bättre att jobba med.. Men ska ta fram Cyclon igen nu för att testa lite efter att någon har övertalat mig om att cyclon gör ett bättre jobb

ibland e man tjurig. hehe..
De svåraste med roterande är tycker jag dom vertikala ytorna på en bil samt dom ytor som inte är jämna.
Enklast är ju motorhuvven, ofta stor slät yta, väldigt sällan man ser youtube klick där folk kör dörrsidor osv, hade varit nice att få lite tips å tricks på detta.
Mvh Eric