* Jävlas lite *

Crille skrev:millaaa ingen kommer ihåg en fegis![]()
* Jävlas lite *

millaaa skrev:då kanske man ska våga sig på en roterande ändå, fick testa på en kompis bil för hon skulle iaf lacka om den nångång![]()
![]()
för att återgå lite till ämnet igen, crille du har testat wolf´s polermedel va? (har för mig jag har läst de nånstans) vilka använde du och vad tyckte du om de?
de är alltid bra att höra både ris och ros om olika produkter, jag själv har svårt att komma överens med Menzerna vilket verkar vara mångas favorit här på forumet.. men jag tycker man alltid ska göra sig en egen uppfattning om alltCrille skrev:millaaa skrev:då kanske man ska våga sig på en roterande ändå, fick testa på en kompis bil för hon skulle iaf lacka om den nångång![]()
![]()
för att återgå lite till ämnet igen, crille du har testat wolf´s polermedel va? (har för mig jag har läst de nånstans) vilka använde du och vad tyckte du om de?
Jo jag kör (Körde) med wolfs polermedel..
Jag köpte Wolf Chemicals Heavy Cut Compound - The Equaliser WP-6S för den skulle va så bra på keramiska lacker, dvs BMW,Volvo,Audi m.m men jag är allt annat än imponerad av det, tog nästan inget med roterande och lammskinn... Fick ta till Lahegas No1 serie istället..
Sedan har jag också Wolf Chemicals One-Step Polish - The Medium WP-3N och det har jag väl inte mycke att säga om, det funkar men även detta inget som imponerar mig...
Jag kör oftast med Lahegas polermedel, det funkar alltid för mig, Menzerna ( + ett x antal märken till )har jag med men jag har svårt att komma överens med dom haha... Men Lahegas är som bomull runt mitt hjärta....
Hoppas du fick något matnyttigt av vad jag skrev...
Obesrvera: Detta ovan är min personliga åsikt om just wolfs polermedel som jag har och har kört med..

millaaa skrev:
de är alltid bra att höra både ris och ros om olika produkter, jag själv har svårt att komma överens med Menzerna vilket verkar vara mångas favorit här på forumet.. men jag tycker man alltid ska göra sig en egen uppfattning om allt![]()
jag suger åt mig av allt ni skriver, så självklart kommer de till nytta![]()
vad är fördelen med roterande förutom att de inte vibrerar lika mkt som ocilerande?

Jag har kört tre bilar med den roterande, men inte med så grova medel eller trissor, och innan dess så kanske jag hade kört tio bilar med "Musse-Pigg" maskinen. Grunden är densamma...jag rör på trissan hela tiden, och ser till så att det inte går torrt. Jag såg en demofilm nyligen i en tråd där en person polerar på samma lilla yta i 8 minuter...så har jag aldrig gjort kan jag säga...jag fegar ut innan det gått en minut och har heller inte gått på med allt för höga varvtal. Den roterande känns betydligt mycket mer välbalanserad och enkel att hantera än "Musse-Pigg":en, men den senare är självklart mer förlåtande om man gör fel. På min relativt nya bil så körde jag med "Musse-Pigg":en, men ångrade att jag inte var tuffare på exempelvis huven som fortfarande hade en del tunna tvättrepor kvar när jag var klar.millaaa skrev:härligt med lite pepp, men jag vet inte om jag vågar mig på en roterande än när jag inte har så stor vana, känns som man kanske skulle kört en 5-10 bilar först? började du köra med roterande?
den länken tackar vi för, jag som annars va inne på just den maskinen om jag skulle skaffat en oscillerande men har ryckt upp mig nu och ska vara lite tuff och gå på med en roterandeJiiins skrev:millaaa skrev:
de är alltid bra att höra både ris och ros om olika produkter, jag själv har svårt att komma överens med Menzerna vilket verkar vara mångas favorit här på forumet.. men jag tycker man alltid ska göra sig en egen uppfattning om allt![]()
jag suger åt mig av allt ni skriver, så självklart kommer de till nytta![]()
vad är fördelen med roterande förutom att de inte vibrerar lika mkt som ocilerande?
En fördel med roterande är att man kan jobba en längre tid utan det blir skadligt för dej själv, om man kollar på sk.skadliga " vibrationer " Så skiljer det en del tydligen?.........http://maxbilar.egetforum.se/ang-flex-3 ... r-t37.html
roterande får de bli, ska testa på en kompis huv och lite sådär första gångenManor skrev:Jag har kört tre bilar med den roterande, men inte med så grova medel eller trissor, och innan dess så kanske jag hade kört tio bilar med "Musse-Pigg" maskinen. Grunden är densamma...jag rör på trissan hela tiden, och ser till så att det inte går torrt. Jag såg en demofilm nyligen i en tråd där en person polerar på samma lilla yta i 8 minuter...så har jag aldrig gjort kan jag säga...jag fegar ut innan det gått en minut och har heller inte gått på med allt för höga varvtal. Den roterande känns betydligt mycket mer välbalanserad och enkel att hantera än "Musse-Pigg":en, men den senare är självklart mer förlåtande om man gör fel. På min relativt nya bil så körde jag med "Musse-Pigg":en, men ångrade att jag inte var tuffare på exempelvis huven som fortfarande hade en del tunna tvättrepor kvar när jag var klar.millaaa skrev:härligt med lite pepp, men jag vet inte om jag vågar mig på en roterande än när jag inte har så stor vana, känns som man kanske skulle kört en 5-10 bilar först? började du köra med roterande?

kvalitetsmaskin kommer de bli då jag redan har en biltema mussepigg och känner att jag vill ha nått bättreCrille skrev:Köp en maskin som du kan ha i många år, kvalite kostar mera än Jula,Biltema maskiner men jag kan garantera att du har mera nöjje av en märkesmaskin både i hållbarhet, ergonomi m.m.
En AEG är en bra maskin som inte kostar skjortan om du jämför med Flex maskinerna.
Du har ju AEG PE150 för 1995:- samt så har du ju 3års garanti om du registrerar maskinen.
Så har du råd köp en maskin med kvalite...

Jag har också en AEG PE150 som jag är väldigt nöjd med.Jimmy Larsson skrev:Började på att skriva det förra innan ditt senaste inlägg men blev avbruten....hehe.
AEG PE150 kör jag med nu och är kanon nöjd.
Ett lyft mot Meecen men Meecen är ändå en bra första maskin.
Manor skrev:Jag har också en AEG PE150 som jag är väldigt nöjd med.Jimmy Larsson skrev:Började på att skriva det förra innan ditt senaste inlägg men blev avbruten....hehe.
AEG PE150 kör jag med nu och är kanon nöjd.
Ett lyft mot Meecen men Meecen är ändå en bra första maskin.
Den köpte för några år sedan för ett bra pris...typ 1500:- då kartongen den låg i var skadad.
Nyss så köpte jag en till stödplatta 125mm för att komplettera originalets 150mm, men jag har ännu inte testat den...men det kommer säkert bli kanon.
Musse-Pigg-maskinen är en billig kopia för 350:-.
Ja, hur mycket är en bra maskin värd? Jag tänkte att AEG:n kanske skulle hålla 10 år och att jag skulle vara mer nöjd med den än en billigare kopia...sett till det så kändes det värt att satsa en slant. Polermedel, vax och övrigt har kostat många gånger de pengarna sett till de senaste åren.