Nu har jag läst runt på forumet i någon vecka och tycker att ni verkar vara ett otroligt trevligt och hjälpsamt gäng. Så jag tog mod till mig, registrerade mig, och tänker nu ställa den första i en sannolik milslång serie frågor...
Jag har tidigare haft en "vanlig" bil och tvättat den med "vanliga" produkter från den lokala Statoil-macken. (Avfettning, Insektspray, Bilschampoo, fälgtvätt, gula svampar, sämskskinn, osv...).
Nu har jag dock köpt en Audi Allroad, med en jäkla massa gummidelar - typ som Volvo XC och alla andra såna där "skogsinpspirerade" bilar - och dessutom ett tak i någon matt svart färg.
Vilka produkter ska jag använda för att hålla listerna och taket fräscha? Jag vill inte att kofångarna ska blänka som efter däcktvätt, utan bara undvika att de blir gråa och tråkiga. Om ni förstår vad jag menar...
Har redan insett att det finns en helt galet nördig värld därute som jag längtar efter att bli uppslukad av (till tjejens stora förtret). Har till exempel insett att jag måste börja med clay, det känns som ett måste. Och byta ut mina sämskskinn mot microdukar...
Stort tack för alla eventuella svar!
Ps.
Ber även om ursäkt på förhand om den här frågan hamnade i fel kategori. Då får någon vänlig moderator gärna flytta den!
/Robert