marcus skrev:Andra bra slitstarka material är det orangea och lila sprängda, det som faller först är kardborren.
På tal om slitstyrka, det är väl inte så kul att fastna någonstans (lätt hänt, särskilt när trissan börjar torka till) o köra sönder kanten på "dyrtrissan" o sen upptäcka att man inte kan kapa den lite som man kan med 50 mm-trissorna. Då får man kasta 150-250 spänn. Det har i a f inte jag lust till........
Ekonomitrissan lever ett liv till efter att ha hyvlats lite (tar 30 sekunder), men alla "dyrtrissorna" är väl inte så tjocka att det går, eller? Finns det någon som är tjockare än 25 mm?
För mig finns det bara ett resultat o det får jag fram oavsett om trissan kostar 20 spänn eller 220 spänn.
Det kan ta lite längre tid, bara............men det har jag råd med. Du kan säkert det också, eller hur?
Jag skulle bli väldigt fundersam om något proffs påstår att han/hon inte kan få toppresultat annat än med de dyra rekondprylarna. Då kan man inte mena allvar..........
Extreme skrev:Men Marcus ! Du måste hålla med mig om att det är ju en viss skillnad att köra med en kvalitets trissa istället för en budget trissa, och faktiskt så blir resultatet bättre, men vissa ser visst inte det, jag vet inte varför!!!!! Vet du det el????
För att spara de lite dyra trissorna så har jag bara en vanlig hård borste att rengöra dessa med,
blir perfekt,har nog kört ett 40 tal bilar med mina, dom bara svävar fram jag bara njuter av framfarten av dessa

Jo, men du lever väl på det, eller hur? De flesta av oss andra gör det för vår egen skull o för att det är kul att utveckla sig medan du har det som inkomst, antar jag. Tid är ju pengar för dig har du ju sagt många gånger.
Priserna blir annorlunda för dig som företagare, både på debet o kreditsidan.
Sen blir det ju bättre för dig också, eftersom du ser bättre än oss andra....
Jag förstår att du ofta vill skoja med oss andra, för det är svårt att tro på mycket av det du skriver............
Jag kan i a f inte ta alla dina inlägg på allvar.........
God fortsättning.......