Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

(FILM) en liten rekond!

Poleringssätt och produktval.
Driven
Ny Medlem

(FILM) en liten rekond!

Inlägg av Driven » 06 jul 2014 20:32

Fick för mig här om dagen att jag skulle göra en liten tourital under en rek på min bmw. för att visa lite hur jag går till väga på saker o ting .

Vill framför allt börja med att säga att detta är min absolut första film och absolut första gången jag står framför en kamera , och det känns skit dumt att stå o prata med sig själv precis som om man vore skitzofreen ""<--- stavning , det är skit svårt att imporvisera vad man ska säga , och ta upp när man inte har någon att prata med eller som ställer frågor , är skit trött på filmen efter som jag hade lite sömn natten innan , :oops: så jag säger lite fel på videon i bland som ni kommer märka , det hela handlar om BASIC hur det går till i stora drag på en tvätt på rek och dessutom provar jag ut nya hättor från ruples med dettas nya backplate , :D ..

Bilen är i princip ren sedan innan o bara lite lätt damming , och har absolut inte alls många tvätt repor .

vill komma till o säga kära gott folk det går inte att få bort alla repor på en bil kvittar hur mycket man polerar då får man våtslipa eller lackera om och det tar evigheter , och är extremt kostsamt, men en polering kan bli så bra som den bara kan bli om man lägger ner tid o tålamod och har bra produkter ,

Jag använder mig av MG och Ruplues produkter i filmen men klart att det finns andra produkter som är riktigt bra om inte bättre men jag tog vad jag hade till hands helt enkelt , syftet är inte att marknads föra produkter även om det ser ut så på filmen , visar bara vilka produkter som jag gillar , ! ;) ;)

Själva filmen är inte 100% perfekt editerad då det är första gången jag gjort en film på en mac och klippt i hopa med lite musik o sånt , svårt att hitta bra musik till filmen så hoppas att den duger .och nu som sagt förstår helheten med de hela .

ska försöka göra lite fler filmer i framtiden på detaljer , Fälgtvätt . och tvätt o invändigt e.c.t och en massa " HOW TO " så fort jag har lite tid . och försöka förklara så gott som det går . om saker.

önskar ni något särskilt är det bara att skicka ett PM så ska jag försöka göra en film angående den avdelning på rek som ni vill veta .

Vid övriga frågor är ni välkomna att skicka PM , ..

-------> KLICKA HÄR FÖR ATT SE FILMEN
Senast redigerad av 5 Driven, redigerad totalt 14 gång.
Anledning: Fixade länken :)

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Re: (FILM) en liten rekond!

Inlägg av Grief » 06 jul 2014 20:41

Driven skrev: -------> KLICKA HÄR FÖR ATT SE FILMEN https://www.youtube.com/watch?v=SHrOO-F2_pE
Prova lägg klippet som "Olistat" istället för "Privat".
Bild
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Användarvisningsbild
Former recond
Medlem

Inlägg av Former recond » 06 jul 2014 22:05

Bra video Drivern. ;)
Intressant att se hur andra gör och eventuellt få lite tips :jeps
Senast redigerad av 4 Former recond, redigerad totalt 14 gång.

Driven
Ny Medlem

Inlägg av Driven » 06 jul 2014 22:10

tack tack ! blev lite fel på videon är första videon jag gör över huvudtaget och har aldrig sysslat med video redigering . kommer fler senare som är lite bättre
Senast redigerad av 4 Driven, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 06 jul 2014 22:24

Bra film :)
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 07 jul 2014 07:33

Det är starkt att våga ställa sig framför kameran och säga sitt man blir ofta nervös säger fel men det blir ändå bra. Ska sjäv fortsätta med mina video demonstrationer men man är lika nervös var gång. Att man är värdelös på redigering gör det inte bättre. Men du får ha tummen upp för att du tog dig modet och gjorde en fin video.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Lemerok » 07 jul 2014 11:42

Bra jobbat, trevligt med fler filmer. :)
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 07 jul 2014 12:16

Bra initiativ!

Lite konstruktiv kritik:

1) Många, inklusive jag själv, har svårt för att plöja igenom halvtimmesfilmer på tuben. Redigera hårdare, begreppet "kill your darlings" är bra att ha i bakhuvudet. Kanske skulle dela upp det på flera filmer, en för varje moment?

2) Ljudet är jobbigt, antar att du använde den inbyggda micken vilket inte blir så kul i en sådan lokal. Svår nöt att knäcka om man inte har en extern mick, tyvärr.

3) Det blir trevligare om man blandar klipp från stationär kamera på stativ med en handhållen som "följer med". Det här går förstås inte om man filmar själv samtidigt som man tvättar... En kameraman är nödvändig.

MEN, som sagt, bra initiativ, och ett helt godkänt första jobb. Du har talang framför kameran!
Det här kan bli hur bra som helst med lite kameratid i ryggen!

:best :jeps :brumm
Senast redigerad av 4 Norrhyttan, redigerad totalt 14 gång.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 03 aug 2014 10:43

Bra film men håller med om att den blir lite väl lång med alla momenten i samma film.

En fundering:
När du tejpar alla skarvar, lossar du då tejpen och handpolerar under tejpen för varje polersteg?
Jag inbillar mig att det annars blir lite av lacken som inte blir polerad?

Skriv svar