Har kört 13 timmar nu, gissningsvis 9 timmar grovpolering och 4 timmar finputs/borttagning av hologram och har inte hunnit lägga lackskydd än.
Känns som det tar en jävla tid, hur hinner vissa med flera bilar per dag!?

Manor skrev:Inte riktigt svar på frågan men jag upplevde att jag sparade mycket tid när jag började använda Optipad-trissor. Tidigare körde jag med hårda skumgummitrissor, men Optipad halverade kanske tiden för det första steget. Till dessa kör jag Menzerna FG500, eller 2500...eller en kombination av dessa om FG500 känns att gå för torrt.
Lammullstrissa som Grief tipsar om har jag inte testat själv, men ska ju vara något i hästväg om man får till det rätt och med rätts medel.

Jag kör med TopTool, men skulle det knipa så skulle jag testa med den roterande och efterköra med TopToolen.AudiS6 skrev:Mangor och Jonke, kör ni roterande då?
Jag kör lammull på enkeloscillerande och det avverkar ju svinbra men jag vill aldrig bli nöjd, jag gnor på på samma ställe tills verkligen allt är borta. Skulle säkert kunna minska tiden 3 timmar om jag inte ville ha bort det sista lilla men det känns som att jag fuskar då speciellt om man ska ta betalt.

Manor skrev:Jag har mycket att lära...
Jag lade ner 12 timmar på en Yaris som ju ska ha en mjuk lack...hade den varit hård hade det lugnt tagit det dubbla...

mortil skrev:Roterande. Lammull och Powerfinish alltid vinnande kombo. FULLA VARV och fega inte![]()
gå efter med oscillerande och nått fin fint medel för å ta bort eventuella hologram.

varför känns de inte rätt ?e_king skrev:Ok. Det känns inte rätt.Men funkar det för dig så gör det.
mortil skrev:Roterande. Lammull och Powerfinish alltid vinnande kombo. FULLA VARV och fega inte![]()
gå efter med oscillerande och nått fin fint medel för å ta bort eventuella hologram.
För att de flesta vill gå på med det minst aggressiva för att spara så mycket lack som möjligt för framtida poleringar? Bryr man sig inte om framtiden så kan man ju köra på med det kraftigaste man har...mortil skrev:varför känns de inte rätt ?e_king skrev:Ok. Det känns inte rätt.Men funkar det för dig så gör det.

Nu är det ju så att Powerfinish inte är de aggresivaste. och att stå och nöta i 10 min på ett och samma ställe för att få bort repor med tex. skumtrissa och powerfinish eller få det gjort på 4 minuter med samma resultat ser jag inte som någon skillnad.Valkyr skrev:För att de flesta vill gå på med det minst aggressiva för att spara så mycket lack som möjligt för framtida poleringar? Bryr man sig inte om framtiden så kan man ju köra på med det kraftigaste man har...mortil skrev:varför känns de inte rätt ?e_king skrev:Ok. Det känns inte rätt.Men funkar det för dig så gör det.