http://shop.bollnasbilvard.se/bbv-super ... c-925.aspx

Ty /Oskar

Ja det går alldeles utmärkt att använda lågtryckssprutadunderklumpen skrev: Tre frågor till BBV:
Går det att lägga på med lågtrycksspruta? Jag blev ganska trött i fingrarna och handen när jag körde med sprayflaska![]()
Hur mycket är "bara en liten dusch över hela" som det står på er hemsida?
Ska det sköljas av med högtryck eller öppen slang? Öppen slang tyckte jag verkade fungera bra, men det kanske blir ännu bättre med högtryck?
Ja, det var mina testresultat så här långt. Hoppas det hjälper, oggeftw!
Tack, yerfen!yerfen skrev: Ja det går alldeles utmärkt att använda lågtrycksspruta![]()
Spraya på så att du får ett tunt täckande lager, enligt din beskrivning verkar du ha lagt lagomt mycket
Bästa är att skölja med slang, med högtryck blir det inte alls lika bra.
Den metod som vi tycker fungerar bäst är att skölja blandningen med en vattenkanna utan nos munstycket
Intressant fråga, jag lät det bara rinna avdunderklumpen skrev:Tack, yerfen!yerfen skrev: Ja det går alldeles utmärkt att använda lågtrycksspruta![]()
Spraya på så att du får ett tunt täckande lager, enligt din beskrivning verkar du ha lagt lagomt mycket
Bästa är att skölja med slang, med högtryck blir det inte alls lika bra.
Den metod som vi tycker fungerar bäst är att skölja blandningen med en vattenkanna utan nos munstycket
Om man sköljer med vattenkanna, ska man fortfarande spola av det då? Eller det ska bara rinna av av sig självt?

hur snålt blandade du? är det inte bökigt med vattenkanna till sidorna på bilen?Gunvald skrev:Jag hade en 5l vattenkanna och jag blandade snålt, det funkade bra ändå
Ungefär så tänker jag mig också att jag ska göra nästa gång. Jag körde vanlig sprayflaska, men fingrarna blev lite trötta av det, minsann. Klen som man är...Arjen skrev:Har testat med både vattenkanna och påläggning med lågtrycksspruta. Tycker det blev bäst resultat och mest ekonomiskt när jag körde med sprutan. Vred till en extremt fin dimma och sprayade hela bilen, går inte åt så mycket färdigblandad produkt då, och spolade sedan av med vanlig slang. Fick dock öka doseringen till 5-6% men blir fortfarande väldigt ekonomiskt.
Jag mätte inte men skulle gissa på nåt mellan 0,7-1,3 dl.Cogo skrev:hur snålt blandade du? är det inte bökigt med vattenkanna till sidorna på bilen?Gunvald skrev:Jag hade en 5l vattenkanna och jag blandade snålt, det funkade bra ändå
känns som om någon kanske kan ta på sig ansvaret och göra en liten film på detta?
mvh magnus

Gunvald skrev:Om jag har räknat rätt så är blandningen 1%?

Lämnar medlet kvar något på lacken?Gunvald skrev:Efter tvätt i helgen tog jag vattenkannan som rymmer 5l, vatten och 0,5dl Super dry fylldes på. Detta hälldes över bilen och sen tog det 15 min innan jag började torka av. Det låg vatten kvar på bilen men det var inte mycket.
Efter torkningen vred jag ur våfflan för att se om det kom något vatten men det gjorde det inte. Bilen är en V70 som fick Dodo vax i somras nångång. Ganska bra pärleffekt fortfarande.
Om jag har räknat rätt så är blandningen 1%?
Inte vad jag kan se eller känna. Vad säger ni andra som provat?progge skrev:Lämnar medlet kvar något på lacken?Gunvald skrev:Efter tvätt i helgen tog jag vattenkannan som rymmer 5l, vatten och 0,5dl Super dry fylldes på. Detta hälldes över bilen och sen tog det 15 min innan jag började torka av. Det låg vatten kvar på bilen men det var inte mycket.
Efter torkningen vred jag ur våfflan för att se om det kom något vatten men det gjorde det inte. Bilen är en V70 som fick Dodo vax i somras nångång. Ganska bra pärleffekt fortfarande.
Om jag har räknat rätt så är blandningen 1%?
Hinna, fet yta eller något annat.
Citerar mig själv lite där... Glömde helt bort att jag lovat återkomma efter test! Så här gick det:dunderklumpen skrev:Jag återkommer när jag testat nästa gång!
Hade också tänkt använda medlet såhär. Fast alla gångerna jag har testat så har det regnat ute så vet inte riktigt hur det blivit med kalkfläckarna. Men avrinningen är riktigt bra.dunderklumpen skrev:Citerar mig själv lite där... Glömde helt bort att jag lovat återkomma efter test! Så här gick det:dunderklumpen skrev:Jag återkommer när jag testat nästa gång!
Tvättade bilen som vanligt. Istället för att torka la jag på SuperDry med lågtrycksspruta (betydligt skonsammare för händerna än att spraya med vanlig sprayflaska). Tror blandningen var 5% om jag kommer ihåg rätt.
Fin dimma över hela bilen och sen avsköljning med öppen slang. Blev hur bra som helst! Jag kunde inte se några kalkfläckar dagen efter. För mig är hela poängen med detta att helt och hållet slippa torka. Om jag ändå måste gå efter och torka kan jag lika gärna torka utan att använda SuperDry först. Det ser ut som att det funkar som jag tänkt!