Jag har lite erfarenhet av klinkers i garage och tycker det är helt okey.
Hade det vart mitt garage hade jag flytspacklat golvet, lagt flytfix och satsat på byggmax homogena 30x30 plattor(som är billigare än biltemas), försökt hållt mig till ca 3-4mm fog och tvättat bort fogen väldigt försiktigt för att inte gröpa ur dom.
Ett golv som kommer hålla mer eller mindre din livstid och fortfarande se snyggt ut, det viktiga med klinkers i garage är att få 100% täckning med fixet under alla plattor, annars spricker dom ganska omgående vid användning av domkraft etc.
Nackdelarna som jag ser med klinkers är att man lätt kan få nivåskillnader om man är ovan att lägga och det kommer att resultera i att rekondpallen kommer fastna i fogarna när du rullar runt och att golvet kommer bli svårt att skrapa av med gummiraka.
Målar du med 2k golvfärg ska man komma ihåg att det måste slipas bort om du senare vill lägga klinkers.
Biltema har en golvfärg till vettigt pris, men istället så löses den upp av nåt ämne i däck som är nya och stått lite längre. Hur andra 2k eller epoxyfärger funkar har jag dock ingen erfarenhet av.
Vill minnas att det finns ganska många trådar på nätet som handlar om detta(bland annat på
http://www.rejsa.nu)
Med vänlig hälsning Mattias