Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Air Force Master Blaster

Diskutera bilvårdsprodukter här
s60r
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 maj 2010 21:10
Ort: Västervik

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av s60r » 11 apr 2013 19:23

Någon som fått sin Blaster och testat den?
Jag fick min i måndags :).. Testade den igår för att blåsa vinterdäcken torra efter tvätt.
Den funkade mycket bra till det, är riktigt hårt tryck på luften..
Vattnet försvinner lätt..
Klippte kabeln till den idag, och satte dit en vanlig kontakt. Tyckte det blev klumpigt med en EU adapter på den, speciellt när man använder skarvsladd till den.

Så i helgen får det bli att tvätta bilen och se om den klarar av att blåsa den torr.
Senast redigerad av 4 s60r, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 11 apr 2013 19:38

Japp, jag har också fått hem min Blaster.
Jag har inte testat den på bilen än, men jag blåste bort en stövel och en matta på hallgolvet ;).

Lufttrycket var betydligt bättre än förväntat, så detta tror jag kommer att fungera bra :).
Bild

Jag kör med adaptern och tycker inte att min tog så mycket plats.
Garantin försvinner om man klipper sladden, men å andra sidan så orkar man väl ändå inte skicka tillbaka den till UK om något skulle hända.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1123
Blev medlem: 30 okt 2010 18:53

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Kapten Haddock » 11 apr 2013 20:14

Har oxå testat lite..
Nått som ja e brydd över på vårt ex är att extremt mkt luft kommer ut genom främre kåpan, dvs skickas bakåt mot bärhandtaget, jag antar det är något fel.
Har ni något läckage så på era?

MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 11 apr 2013 22:56

Kapten Haddock skrev:Har oxå testat lite..
Nått som ja e brydd över på vårt ex är att extremt mkt luft kommer ut genom främre kåpan, dvs skickas bakåt mot bärhandtaget, jag antar det är något fel.
Har ni något läckage så på era?

MVH/
Nej, det har jag inte noterat. Jag har väl i ärlighetens namn inte känt efter...det får jag göra imorgon.

Fungerar din ändå? Kommer det ut någon luft, och har du testat på någon bil i praktiken?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1123
Blev medlem: 30 okt 2010 18:53

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Kapten Haddock » 11 apr 2013 23:32

Ja den blåser på bra ändå, men ja har en känsla av att vår är "trasig" otät.
Får se om ja hinner filma lite i mrgn.
Jag hade gärna känns lite varmare luft men man kan inte få allt:)

MVH/
Manor skrev:
Kapten Haddock skrev:Har oxå testat lite..
Nått som ja e brydd över på vårt ex är att extremt mkt luft kommer ut genom främre kåpan, dvs skickas bakåt mot bärhandtaget, jag antar det är något fel.
Har ni något läckage så på era?

MVH/
Nej, det har jag inte noterat. Jag har väl i ärlighetens namn inte känt efter...det får jag göra imorgon.

Fungerar din ändå? Kommer det ut någon luft, och har du testat på någon bil i praktiken?
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

s60r
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 maj 2010 21:10
Ort: Västervik

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av s60r » 12 apr 2013 16:22

Kapten Haddock skrev:Ja den blåser på bra ändå, men ja har en känsla av att vår är "trasig" otät.
Får se om ja hinner filma lite i mrgn.
Jag hade gärna känns lite varmare luft men man kan inte få allt:)

MVH/
Manor skrev:
Kapten Haddock skrev:Har oxå testat lite..
Nått som ja e brydd över på vårt ex är att extremt mkt luft kommer ut genom främre kåpan, dvs skickas bakåt mot bärhandtaget, jag antar det är något fel.
Har ni något läckage så på era?

MVH/
Nej, det har jag inte noterat. Jag har väl i ärlighetens namn inte känt efter...det får jag göra imorgon.

Fungerar din ändå? Kommer det ut någon luft, och har du testat på någon bil i praktiken?
Jag hade samma fenomen på min när jag testade förrut, verkar komma ut där brytaren sitter?
Senast redigerad av 4 s60r, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 12 apr 2013 19:04

Manor skrev:
Kapten Haddock skrev:Har oxå testat lite..
Nått som ja e brydd över på vårt ex är att extremt mkt luft kommer ut genom främre kåpan, dvs skickas bakåt mot bärhandtaget, jag antar det är något fel.
Har ni något läckage så på era?

MVH/
Nej, det har jag inte noterat. Jag har väl i ärlighetens namn inte känt efter...det får jag göra imorgon.

Fungerar din ändå? Kommer det ut någon luft, och har du testat på någon bil i praktiken?
Det kommer ut lite luft runt strömbrytaren, men absolut inget som känns fel/konstigt.
Luften blir varmare efter ett tag, men max 50 grader (tror jag det var). Det är värmen från fläktmotorn som "återanvänds" så det är inga värmetrådar ala hårtork monterat i den.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

jonkegtx
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1924
Blev medlem: 06 dec 2011 23:52
Ort: Mjöhult(Höganäs)

Sv: Air Force Master Blaster

Inlägg av jonkegtx » 12 apr 2013 20:06

Snygg bild du la ut på FB Haddock! :-D Påminner om en gammal Cervin Vega reklam.

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1123
Blev medlem: 30 okt 2010 18:53

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Kapten Haddock » 12 apr 2013 21:23

Ja man måste ju testa vad den går för:)
Vi får väl se vad den går för framöver, men jag tror det kan finnas en marknad hos rekondarna iaf.

Mvh/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
v2_racer
Medlem
Inlägg: 216
Blev medlem: 18 sep 2012 20:50
Ort: Umeå

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av v2_racer » 12 apr 2013 22:03

Ni som har en få gärna lägga ut filmer bilder :)
Senast redigerad av 4 v2_racer, redigerad totalt 14 gång.

danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av danne67 » 12 apr 2013 23:03

Kapten Haddock skrev:Har oxå testat lite..
Nått som ja e brydd över på vårt ex är att extremt mkt luft kommer ut genom främre kåpan, dvs skickas bakåt mot bärhandtaget, jag antar det är något fel.
Har ni något läckage så på era?

MVH/
Så skall det inte vara, har aldrig märkt det på min...
Senast redigerad av 4 danne67, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 14 apr 2013 16:32

Idag var det vår i luften.
På Forden sattes sommarhjulen på.

Forden tvättades med högtryck, foam lance, högtryck, Meguiars schampo, högtryck.
Vinterhjulen tvättades med Biltemas Wheel cleaner (aka lugndödaren), foam, borste, högtryck.
Det gick förvånansvärt smidigt. Härligt att kunna hålla på hemma med högtryck än i jobbets tvätthall med vanlig trist vattenslang.

Metro Air Force Blastern togs fram för första gången.
Dels för att testa att torka bilen som inte har behandlats sedan i somras, och dels för att torka de tvättade vinterhjulen innan de läggs upp för förvaring.

Att torka lacken på en bil med sämre avrinning är svårt, det blev att förtorka med en våffelduk.
Lister, runt lysen, handtag, blinkers, skärmskarvar, grillen, hjulen, backspeglarna så fungerade det väldigt bra. Att torka vinterhjulen fungerade också över förväntan. Det var lätt att blåsa bort vattnet från både däck och fälg...riktigt suveränt helt klart :).

Nästa gång så blir det dock till att använda de nyss inköpta hörselpropparna. Det låter rejält när man torkar runt bl.a listerna...visslar och vimdtjut, och man blev faktiskt trött i öronen efter ett tag.

Jag tycker att Blastern uppfyllde sin plikt.
Den blåser på riktigt bra, och detta blir en nyttig pryl att ta fram vid varje tvätt :jeps.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 509
Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
Ort: Karlstad ( Deje )

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Swingminx » 11 maj 2014 14:04

Ingen här som testat "Vac n Blow"?
Dammsugare och blås i ett låter ju smidigt. Montera den på en vägg, köpa tillräckligt lång slang att hänga upp i taket så har man en fantastiskt smart grej :D
Senast redigerad av 4 Swingminx, redigerad totalt 14 gång.
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 11 maj 2014 15:20

Swingminx skrev:Ingen här som testat "Vac n Blow"?
Dammsugare och blås i ett låter ju smidigt. Montera den på en vägg, köpa tillräckligt lång slang att hänga upp i taket så har man en fantastiskt smart grej :D
Nej, jag köpte en separat grovdammsugare som komplement till Metro Vac Air Blastern.

Jag kan ju som komplettering till denna tråd meddela att jag fortfarande är otroligt nöjd med "blåsmaskinen" aka huuuuuuhuuuuuu. Jag använder den till så gott som varje tvätt, senast idag. Den låter och det tar en stund, men med hörselproppar i öronen så är det både roligt och effektivt. Den används till både plana lackytorna så väl som hjul, lister, grill och innanför dörrarna. Den är fantastisk effektiv, och ger en bra grund till efterföljande Perfection lager. Även Perfection används numera efter varje tvätt :).
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 24 maj 2014 22:20

Idag har jag använt Huuuhuuuuhuuu till fem olika arbetsuppgifter:
- Torka Subarun efter tvätt.
- Blåsa bort polerdammet efter poleringen av Subarun.
- Blåsa bort pollen som lägger sig som damm på bilen efter bara en kort stund.
- Blåsa lätt över lackytan efter Opti-Coat 2.0 behandlingen av huv och vänstersidan.
- Blåsa på klädseln i Audin efter klädseltvätt.

Fy bubblan vilken suverän pryl som Maste Blaster:n är :).
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

P993
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 jun 2013 22:33

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av P993 » 26 maj 2014 17:45

Måste säga att jag blev ganska besviken över masterblastern. Vattenavlagringar torkade in i lacken när man försökte få bort det från stora ytor. Helt omöjligt att torka hela bilen utan att lägga ner någon timme.
Kanon dock till dörrgångar, fälgar och efter motortvätt.
Senast redigerad av 4 P993, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av miken » 26 maj 2014 17:56

För mig funkar den sjukt bra och bilen bör vara behandlad med något så vattnet pärlar sig fint då tar det bara 5 minuter att blåsa av bilen! :nicka Är bilen obehandlad kan det vara något jobbigt att blåsa bort vattnet!
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 26 maj 2014 18:41

Ja, en obehandlad bil är inte så lätt att torka...annars är det bara att blåsa av vattnet.
Det går ju dock snabbare med en torkduk, men jag gillar det faktum att man inte rör lacken i onödan.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Cogo » 26 maj 2014 19:11

såg att denna lilla pryl gick att få tag på hos bilvård24.se

mvh magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Air Force Master Blaster

Inlägg av Manor » 26 maj 2014 21:52

Cogo skrev:såg att denna lilla pryl gick att få tag på hos bilvård24.se

mvh magnus
Det såg ut att vara MasterBlaster den på 8 hk, och det blir nästan dubbla priset.
Den verkade också vara restnoterad.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar