Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
-
maximuspro
- Medlem
Hej alla
Obs! Ja ska INTE starta en egen.......
Tänkte bara att vi kunde drömma realistiska drömmar som våra härliga sponsorer kunde läsa och kanske få lite idéer som kan gynna oss alla. Detta för att varken klaga eller rosa någon speciell, objektivitet så långt som går.
Ja gillar utförliga produktbeskrivningar och tips och råd om produkten. Även tips på andra saker man kan behöva när man köper produkten, glömmer ibland att beställa........kanske en rabattstege, när man kommit upp i ett visst belopp kanske man kan få en fast rabatt under 6 till 12 månader.....
Fyll gärna på!
Ps. Jag har handlat av tre av sponsorerna

Senast redigerad av 4
maximuspro, redigerad totalt 14 gång.
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
maximuspro skrev:Hej alla
Obs! Ja ska INTE starta en egen.......
Tänkte bara att vi kunde drömma realistiska drömmar som våra härliga sponsorer kunde läsa och kanske få lite idéer som kan gynna oss alla. Detta för att varken klaga eller rosa någon speciell, objektivitet så långt som går.
Ja gillar utförliga produktbeskrivningar och tips och råd om produkten. Även tips på andra saker man kan behöva när man köper produkten, glömmer ibland att beställa........kanske en rabattstege, när man kommit upp i ett visst belopp kanske man kan få en fast rabatt under 6 till 12 månader.....
Fyll gärna på!
Ps. Jag har handlat av tre av sponsorerna

du är helt rätt ute..
men ofta är vi bundna till någon form av leverantör som inte har alla funktioner..
och vill vi ha en typ rabattstege,, javist fixar vi det..kostar typ mellan 10,000kr upp till miljoner..okej då äger vi den funktionen som vi får provis på när dom säljer till andra shopar..
Men jag köper inte en sådan funktion.. dom pengarna får jag aldrig tillbaka..
så därför är det lite hinder för vår utveckling..men vi ska titta på lite bättre grejor snart..
bra initiativ för övrigt..

Senast redigerad av 4
limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

-
maximuspro
- Medlem
Härligt! Vill hjälpa alla utan att ge framför allt ris till någon offentligt fast kanske någon vill så här skriver vi om drömmar och ej mardrömmar.

Senast redigerad av 4
-
Kapten Haddock
- Entusiast

Som sagt är det en bra topic, som jag följer ödmjukt.
Nu är vi ju inte sponsorer men jag tror våra tankam möts rätt bra.
Problemet är tid och pengar, men jag hoppas vi kan mötas i nå vettig fusion framöver:)
MVH/
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Kapten Haddock skrev:Som sagt är det en bra topic, som jag följer ödmjukt.
Nu är vi ju inte sponsorer men jag tror våra tankarm möts rätt bra.
Problemet är tid och pengar, men jag hoppas vi kan mötas i nå vettig fusion framöver:)
MVH/
tänk vad bra det vore med en mega site..och alla loggar in mot den..

Senast redigerad av 4
limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

-
tumba25
- Forumtekniker

-
Kontakt:
Dom flesta webshoppar är inte hyrda utan ägs av affären. Det finns flera färdiga applikationer som är gratis att utgå från. Men det är klart; allt kostar, fast jag misstänker att 10.000kr och uppåt för en rabattstege är att ta i en smula i överkant. Och får jag ett par mille sätter jag igång direkt.
Jag tror att pengarna för en rabattstege skulle gå att få tillbaka, framför allt kanske från sånt många nu köper på lokala butiken/macken och som ni har på lager för att vara kompletta men inte säljer så mycket av.
Senast redigerad av 4
tumba25, redigerad totalt 14 gång.
-
Manor
- Moderator

Det jag uppskattar mycket är om man kan få fraktfritt över ett visst belopp.
Fraktkostnaden är annars något som svider lite...oavsett belopp.
En liten prispress skulle inte heller skada, då jag har svårt att förstå att det kan vara halva priset på vissa varor som säljs i motsvarande engelska butiker.
Träffar och kurser liknande Görans Ultimaträff den 22/9 i Flen känns som ett bra initiativ för att få möjlighet att känna på och lära sig om olika produkter. Detta kanske är en idé som webbshoparna skulle kunna anamma i större utsträckning.
Senast redigerad av 4
Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Bebben
- Medlem
-
Kontakt:
Jag älskar funktionen "snabbkassa" där man slipper registrera sig för att köpa något.
Att kunna betygsätta/kommentera en produkt är också najs.

Senast redigerad av 4
Bebben, redigerad totalt 14 gång.
-
maximuspro
- Medlem
Kanske garanterad leverans dagen efter om man beställer innan ett visst klockslag, betala extra för en senare sändning från shopen, glömt något och kan beställa senast 17....
Senast redigerad av 4
-
danne67
- Medlem
tumba25 skrev:Dom flesta webshoppar är inte hyrda utan ägs av affären. Det finns flera färdiga applikationer som är gratis att utgå från. Men det är klart; allt kostar, fast jag misstänker att 10.000kr och uppåt för en rabattstege är att ta i en smula i överkant. Och får jag ett par mille sätter jag igång direkt.
Jag tror att pengarna för en rabattstege skulle gå att få tillbaka, framför allt kanske från sånt många nu köper på lokala butiken/macken och som ni har på lager för att vara kompletta men inte säljer så mycket av.
Hmm, i min ungdom så ansvarade jag för programmen som hanterade rabatterna på Pripps (när det ännu fanns). Kan vara helt för dj

...igt att sätta ihop reglerna.
Skall det endast vara vid ett tillfälle? Vad händer om andra rabatter är inblandade, skall summan först dras ned med detta. Skall högsta rabattbelopp gälla hela ordern eller bara från beloppsgränserna. Vad händer med ev returer/delreturer/förändringar osv. Skall man få rabatt under en period så skall all info lagras. Hur vet man att en reklammation kommer från de senare beställningarna med högre rabatt än de tidigare med mindre rabatt? osv, osv... Det är betydligt enklare att endast ha pris per produkt och sedan ha fri frakt över ett viss värde
/Daniel