Finns gott om tips här på hur man hanterar mindre rostbesvär, men finns det nått man kan göra när det är lite svårare fall. Jag har försökt googla en hel del men har lite svårt att hitta information som hjälper mig, mycket pga vart på bilen min rost sitter. Bör tilläggas också kanske att jag inte är ute efter en perfekt fix som får bilen att se ny ut, utan snarare en praktisk lösning för att inte rosten ska bli värre och äta sig vidare och göra allt för stor skada.
Vart rosten sitter.
På en bils underede har man längst ut på långsidorna, längs med bilen, en slags kant som löper mellan bakre hjulhuset till främre hjulhuset. Vad kallar man dessa kanter? (jag har inte lyckats klura ut något vettigt att kalla det för att filtrera mina googlingar
Det är i alla fall dessa "kanter" som håller på att rosta bort på min bil. vissa bitar är ganska genom"rötna", man kan alltså bryta bort stora delar på flera ställen.
Jag känner mig lite borta i frågan och släpper denna frågeställning löst här, jag hoppas att någon har några fina tips på vad jag ska hitta på.
Bilen det gäller är en Twingo från 99 som inte gått mer än 8k mil och är riktigt fräsch i övrigt (även om vissa kanske grimaserar när man sätter ordet fräsch och twingo i samma mening så måste jag säga att jag älskar bilen) så jag hoppas på att kunna klämma ganska många mil till ur den. För övrigt så är det inga större rostangrepp på balkar och liknande enligt vad jag kan se, bara ytrost.
Hoppas någon kan sprida lite visdom.
Tack på förhand!
----------------------------------------------------
Redigerat mitt eget inlägg efter censurering till lämpligare ordval.