Hej
Läste era frågor på forumet och tänkte besvara en del av dem. Först så vill jag presentera mig. Mitt namn är Christer Ekstrand och arbetar på Lahega Kemi som marknadsansvarig för våra rekond produkter.
No1 Surftec 68 har sina för och nackdelar. Den är något unikt i sitt slag.
Den ger ytan som behandlas en vatten och smuts avvisande hinna. När man kör i regn eller på våt vägbana så hjälper vattnet till att göra fälgen ren. Behandlingen håller under ca 2 månader enligt mina tester som jag gjort på egen bil.
I Mars behandlade jag mina nya fälgar med No1 Surftec 68 och har sedan dess kört ca 1500 mil. Jag tvättar i GDS anläggningar och har endast behövt använda högtryck i för spolnings fasen för att få rena fälgar. Ingen fälg borste!!! En fröjd för de som har kämpar med att få rena fälgar med starka kemiska produkter som riskerar att fördärva fälgen yta.
Nackdelen med No1 Surftec 68 är att den inte tål mekanisk beröring. Tar ni på fälgen med ett finger eller tvättar med en borste så är skyddet borta. Den andra nackdelen är att den lämnar en mjölkig hinna efter sig. Därför är den perfekt för fälgar. Man fingrar inte så mycket på fälgen och den mjölkiga hinnan syns inte på aluminium ytan.
Ni är välkomna och läsa mer på min blogg Carwash1
På detta blogg inlägg så testade jag att lägga det på lacken och körde tur och retur Norge i vintras med detta resultat. Många förvånade ögonbryn lyftes under färden.
http://carwash1.wordpress.com/?s=fantas ... ind+%C2%BB