Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fräscha upp plastdetaljer utan kladd?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Bosa
Medlem

Fräscha upp plastdetaljer utan kladd?

Inlägg av Bosa » 08 mar 2011 15:03

Hej,

Håller på och fräschar upp skotern lite och har funderat över vad jag ska använda till tanken och plastdetaljerna vid förarmiljön. Har Autosmarts Gel som funkar riktigt bra men blir lite väl kladdigt att ha på detaljerna runt mig som förare, stänkskyddet och baljan funkar det dock klockrent för.

Är det att köpa sig lite Armor All eller har Turtle nåt vettigt som faktiskt stannar kvar ett tag?
Concept Vista har jag läst endel bra om men med frakt innebär det ju 344:- vilket känns lite för mycket med tanke på att 1 liter kostar 245:-. Tar gärna tips på om det finns nåt vettigt medel som finns att få tag på mack iom att jag tänkte ut och åka i helgen och vill ha allt klart tills dess. :)
Senast redigerad av 4 Bosa, redigerad totalt 14 gång.

Bosa
Medlem

Re: Fräscha upp plastdetaljer utan kladd?

Inlägg av Bosa » 08 mar 2011 16:16

Teoretiskt har jag det till helgen ja. :D
Nä men det brukar ta lite extra tid till mig så är tveksam till att jag hinner få det till helgen, har tagit minst 5 arbetsdagar de gånger jag beställt hittills så helgen är ytterst tveksam att det hinns till. :)

Nån som vet om TURTLE EXTREME NANO-TECH BUMPER & TYRE SHINE är nåt att ha?

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 08 mar 2011 20:45

Håller med Hasse Concept Vista är klockrent för dig, inget smet när det torkat :jeps
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 09 mar 2011 01:06

Bosa skrev:Teoretiskt har jag det till helgen ja. :D
Nä men det brukar ta lite extra tid till mig så är tveksam till att jag hinner få det till helgen, har tagit minst 5 arbetsdagar de gånger jag beställt hittills så helgen är ytterst tveksam att det hinns till. :)

Nån som vet om TURTLE EXTREME NANO-TECH BUMPER & TYRE SHINE är nåt att ha?
Har det tagit 5 arbetsdagar varje gång du beställt från oss??..
Får be om ursäkt då :oops: .. i och för sig står upp till 5 vardagars levernes..
men brukar funka till dagen efter.. :jeps
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Bosa
Medlem

Inlägg av Bosa » 09 mar 2011 13:52

Är inte BBV's fel, ni är ju übersnabba på att packa och få iväg det från er :jeps utan det är Schenker som inte är så snabba till Härjedalen, brukar fastna i Östersund några dagar.
Sist låg paketet i Ösd i två arbetsdagar och gick vidare tredje arbetsdagen (anlände 02:50 natten mellan Torsdag-Fredag och gick vidare på Tisdagen). Var nåt liknande gången innan också, tror de skulle kunna lära sig en hel del av Postens sorteringsställe i Ånge vilket säger en del om Schenker och Ösd. :mrgreen:

Bosa
Medlem

Inlägg av Bosa » 12 mar 2011 00:16

Det blev Autosmarts Vinyl Dressing till slut, får se hur det fungerar på en skoter. :)

Skriv svar