Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Önskar tips på däckglans

Allt utvändigt arbete och produktval.
Bear
Medlem

Önskar tips på däckglans

Inlägg av Bear » 14 okt 2010 23:16

Min gamla flaska med Turtle Nano bumper and tire shine börjar ta slut, egentligen är jag inte mycket för Turtles produkter, men just som däckglans och på tröskelplasten fungerar det riktigt bra.
På däcken får jag den där riktigt våta looken som jag tycker om riktigt mycket! Den håller dessutom någorlunda bra mot vatten med så länge man inte blandar in kemikalier.

Men jag tycker alltid det är skoj att testa nya produkter och tänkte snart slänga iväg en beställning till detailing.com nu när dollarn sjunker för varje dag. Har därför kikat lite på Meguiars Endurance som vi har här hemma i Sverige, där verkar det bli en härlig våtliknande look.
Fanns även en liknande produkt hos Meguiars som heter Hot Shine High Gloss Tire Gel som också verkar ge den där våta looken.
Har även sneglat lite på Meguiars all Season Dressing som verkar ge samma resultat.

Några tips från er andra entusiaster och experter här på forumet tar jag mer än gärna emot! Allra smidigast är om det är i konsumentförpackningar eller finns upptappat :)

Tack på förhand!

/Björn
Senast redigerad av 4 Bear, redigerad totalt 14 gång.

Jimmy Larsson
Medlem

Re: Önskar tips på däckglans

Inlägg av Jimmy Larsson » 14 okt 2010 23:38

Här har du en tråd där "Stupid-Flanders" testat lite olika produkter...

http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f ... %A4ckglans
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.

Bear
Medlem

Inlägg av Bear » 15 okt 2010 00:08

Jimmy Larsson skrev:Här har du en tråd där "Stupid-Flanders" testat lite olika produkter...

http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f ... %A4ckglans
Tack för tipset!

Dock verkar det inte vara någon av de testade produkterna som har riktig wet look!

/Björn

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 15 okt 2010 07:01

Skall du ha max wetlook så tror jag du kommer att gilla Meguiars Hot Shine

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Executive
Medlem

Inlägg av Executive » 15 okt 2010 09:41

Med Meguiars Hot Shine kan du spegla dig i däcken sen! :lol: ;)

Den var min favorit länge. Men har gått över till Sonus och Ultima Tire and Trim guard plus nu istället.
Senast redigerad av 4 Executive, redigerad totalt 14 gång.

Gunther
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Gunther » 15 okt 2010 10:06

Hej,
Jag använder Wolfgang Black Diamond Tire Gel eller Valet Pro protectant 1:2 :jeps

/Gunther
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.

Abyss
Moderator
Moderator

Inlägg av Abyss » 15 okt 2010 21:12

Jag är lite Meguiars För hundra gubbar och har bla. Meguiars Endurance och det blir väldigt blankt och fint med en hygglig levetid på däcken, det som jag känner är lite... jobbigt är att det kladdar då jag bara provat att gnugga in med en sönderklippt tvättsvamp och att även om jag väntar i någon/några dagar så när jag kör med bilen så slungas gelen från däcken och ut på lacken.
Borde kanske eftertorka? Men det "problemet" tror jag dom flesta produkter som ger en wetlook har?
Senast redigerad av 4 Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you

Bear
Medlem

Inlägg av Bear » 16 okt 2010 01:28

Tack för alla tips! Blir nog till att testa Meguiars hot shine då jag är svag för meguiars samt de finns till bra pris :)

/Björn

hebbe
Medlem

Inlägg av hebbe » 16 okt 2010 08:36

ja använder autorange tyreshine, den är riktigt bra. har för mig att det är samma som blue magic. sen är allbrite tyreshine åx att rekommendera.

Skriv svar