http://www.sonax-malmo.se/index.cfm/p/sida/s/5
Deras lackskydd "Nano Guard" sägs hålla i 5 år utan krav på återbehandling
Är det månne strået vassare än PPS:en - någon som har erfarenhet?

Ja undrar hur dom tänker?? eller bara lurar folk,...jag har vart med i branschen..jujimbo skrev:Skyddet i sig är säker helt ok,Sonax är ju ett stort märke så dom har säkert lagt en del resurser på att få fram ett bra skydd,men som Nisse skriver 5 års hållbarhet... ok vi säger att det håller 5 år men hur mycket tvätt repor och andra repor är får man på en bil under dom 5 åren?
Lått säga att man tvättar ungefär varje vecka i 5 år,men är lite lat och skippar nån gång så vi kör med 50 tvättar på ett år i 5 år det blir 250 tvättar.
Och så säger vi att den bilen körs 3-4000 mil om året blir en del slitage på lacken då.
Diamondbrite i UK har ändrat sin hållbarhets tid till livstid om man använder deras schampo och conserver![]()
Undrar hur dom tänkt?

limban skrev:Ja undrar hur dom tänker?? eller bara lurar folk,...jag har vart med i branschen..jujimbo skrev:Skyddet i sig är säker helt ok,Sonax är ju ett stort märke så dom har säkert lagt en del resurser på att få fram ett bra skydd,men som Nisse skriver 5 års hållbarhet... ok vi säger att det håller 5 år men hur mycket tvätt repor och andra repor är får man på en bil under dom 5 åren?
Lått säga att man tvättar ungefär varje vecka i 5 år,men är lite lat och skippar nån gång så vi kör med 50 tvättar på ett år i 5 år det blir 250 tvättar.
Och så säger vi att den bilen körs 3-4000 mil om året blir en del slitage på lacken då.
Diamondbrite i UK har ändrat sin hållbarhets tid till livstid om man använder deras schampo och conserver![]()
Undrar hur dom tänkt?
ine roligt..

Intressant...på "vilket sätt" är den knepig att lägga (nyfiken som attan, jag vetmarcus skrev:Jag har haft Sonax nano guard på min egen bil(bagageluckan) och nu på hela svärmors bil. Den är ganska knepig och lägga, men ger ett bra skydd. Avrinningen håller drygt ett år och glansen är bra.
Produkten är ett samarbete mellan Sonax och ett företag i Japan.

http://www.youtube.com/watch?v=ZwE3qIEr ... =1&index=8Skåne_Jonta skrev:Intressant...på "vilket sätt" är den knepig att lägga (nyfiken som attan, jag vet)
Kan inget mer än att hålla med tillfullo ang UPGP då jag är en flitig användare sedan flera år tillbaka av denna underbara produkt. Lätt använd och en ger grym glans med flerlagersprincipenHaffa skrev:Vill man ha riktigt bra glans och gillar att "pilla" med bilen själv köp Ultima Paint Guard Plus (finns hos bollnäs bilvård ) och lägg 2 lager, var 3 månad tar 10 min+tvätt den mindre flaskan räcker räcker lääänge som privat person, typ 20 lager minst! (lägg tuuuunt lager annars blir det kladdigt)
Var själv väldigt skeptisk till den då man lägger fösta lagret så känner man sig bara dum, men gosse 2 lager (om man kan och orkar 3) så ser bilen ut som den är insvept i is.. Bästa valet för den glada amatören enligt mig..

Många, som jag, har inte tillgång till tvätt o tork i "varmgarage" året om, vilket krävs för Ultiman.Skåne_Jonta skrev:Kan inget mer än att hålla med tillfullo ang UPGP då jag är en flitig användare sedan flera år tillbaka av denna underbara produkt. Lätt använd och en ger grym glans med flerlagersprincipenHaffa skrev:Vill man ha riktigt bra glans och gillar att "pilla" med bilen själv köp Ultima Paint Guard Plus (finns hos bollnäs bilvård ) och lägg 2 lager, var 3 månad tar 10 min+tvätt den mindre flaskan räcker räcker lääänge som privat person, typ 20 lager minst! (lägg tuuuunt lager annars blir det kladdigt)
Var själv väldigt skeptisk till den då man lägger fösta lagret så känner man sig bara dum, men gosse 2 lager (om man kan och orkar 3) så ser bilen ut som den är insvept i is.. Bästa valet för den glada amatören enligt mig..

Bigguns, kan du inte ordna en film på hur du använder dig av produkterna så att man får se dem "in action"?bigguns skrev:Många, som jag, har inte tillgång till tvätt o tork i "varmgarage" året om, vilket krävs för Ultiman.Skåne_Jonta skrev:Kan inget mer än att hålla med tillfullo ang UPGP då jag är en flitig användare sedan flera år tillbaka av denna underbara produkt. Lätt använd och en ger grym glans med flerlagersprincipenHaffa skrev:Vill man ha riktigt bra glans och gillar att "pilla" med bilen själv köp Ultima Paint Guard Plus (finns hos bollnäs bilvård ) och lägg 2 lager, var 3 månad tar 10 min+tvätt den mindre flaskan räcker räcker lääänge som privat person, typ 20 lager minst! (lägg tuuuunt lager annars blir det kladdigt)
Dessutom har jag inte tid att "vaxa" var o varannan tvätt . Därför använder jag Sverigevaxets hårdvax ist.
http://www.youtube.com/watch?v=-edKTcY8h4o
Men visst.att Uliman är ett riktigt bra latmansvax, det kan jag hålla med om.
mvh

Är precis den produkten som dom använder som underhåll.. den är trevlig ja!!marcus skrev:Vad gäller Nano guard så tuffade den på riktigt bra efter ett drygt år, innan jag polerade om bilen. Detta utan att använda quick detailers eller "Vaxschampon". Sonax polymer netshield är en mycket trevlig produkt som används av Sonax som topper till deras keramiska skydd.
Jo visst det krävs.. finns många bra vaxer, som yrkesman skulle jag givetvis alltid rekommendera att man lämnar in bilen för behandling, rätt maskiner och kunskap är viktigt om man vill uppnå lite mer än "bara" pärlor på lacken..bigguns skrev:Många, som jag, har inte tillgång till tvätt o tork i "varmgarage" året om, vilket krävs för Ultiman.Skåne_Jonta skrev:Kan inget mer än att hålla med tillfullo ang UPGP då jag är en flitig användare sedan flera år tillbaka av denna underbara produkt. Lätt använd och en ger grym glans med flerlagersprincipenHaffa skrev:Vill man ha riktigt bra glans och gillar att "pilla" med bilen själv köp Ultima Paint Guard Plus (finns hos bollnäs bilvård ) och lägg 2 lager, var 3 månad tar 10 min+tvätt den mindre flaskan räcker räcker lääänge som privat person, typ 20 lager minst! (lägg tuuuunt lager annars blir det kladdigt)
Dessutom har jag inte tid att "vaxa" var o varannan tvätt . Därför använder jag Sverigevaxets hårdvax ist.
http://www.youtube.com/watch?v=-edKTcY8h4o
Men visst.att Uliman är ett riktigt bra latmansvax, det kan jag hålla med om.
mvh