Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
En tråd med roliga historier (Ej barn-/jobbsäker :) )
- jojje
- Entusiast

Re: En tråd med roliga historier.
En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om
olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig i menstruationscykeln.
När kvinnor har ägglossning tycker de om män med kraftiga, maskulina drag.
Däremot, när kvinnor har PMS så föredrar hon män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen.
henne, le åt henne, skratta med henne, gråt med henne, ge henne smycken,
kela med henne, köp blommor åt henne, håll hennes hand, skriv kärleksbrev
till henne, lyssna på henne, åk till månen och tillbaka för henne.
Hur man imponerar på en man:
Ligg naken i sängen med en kall öl.
henne, le åt henne, skratta med henne, gråt med henne, ge henne smycken,
kela med henne, köp blommor åt henne, håll hennes hand, skriv kärleksbrev
till henne, lyssna på henne, åk till månen och tillbaka för henne.
Hur man imponerar på en man:
- Medlem
- Kontakt:
Det där ska jag kanske testa i weekenden. Fast han sa nog att guider på Internet inte är så mycket att gå efter. Hmms...jojje skrev:Hur man imponerar på en man:
Peetra
- Medlem
- Kontakt:

Senast redigerad av 4 Peetra, redigerad totalt 14 gång.
Från Filurens arkiverade godbitar: (Tillgängligt endast tills jag kommer ihåg att ta bort det) Varför kvinnor förblir singlar.
- jojje
- Entusiast

Äntligen en vettig undersökning
FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN FÖRESLOG KANADENSISKA FORSKARE ATT MÄN BORDE SE
ÖVER SIN ÖLKONSUMTION, MED TANKE PÅ RESULTATET PÅ EN NYLIGEN GJORD
UNDERSÖKNING, SOM VISAR ATT ÖL INNEHÅLLER KVINNLIGA KÖNSHORMONER!
SLUTSATSEN FORSKARNA HAR DRAGIT AV DETTA ÄR ATT MÄN SOM DRICKER MYCKET
ÖL 'FÖRVANDLAS ' TILL KVINNOR.
FÖR ATT SE OM DETTA STÄMDE GJORDE FORSKARNA FÖLJANDE TEST,
100 MÄN FICK DRICKA VARDERA 6 ST 50 CL ÖLGLAS.
DET VISADE SIG MYCKET RIKTIGT ATT 100% AV MÄNNEN:
a.. GICK UPP I VIKT
b.. PRATADE ÖVERDRIVET MYCKET OCH UTAN VETTIGT INNEHÅLL
c.. BLEV ÖVERDRIVET EMOTIONELLA
d.. KUNDE INTE KÖRA BIL
e.. KLARADE INTE ATT TÄNKA RATIONELLT
f.. SKULLE ARGUMENTERA ÖVER MINSTA LILLA SAK
g.. VÄGRADE BE OM URSÄKT NÄR DOM HADE FEL
MAN PLANERAR INGA FLER UNDERSÖKNINGAR
.
UFOT PÅ BENSINMACKEN
En gång, mitt i natten landade ett ufo bredvid en bensinmack och två utomjordingar klev ut.
Eftersom de inte hade sett några människor förut så gick en av dem fram till en bensinpump och sade:
- Ta mig till er ledare!
Men eftersom det var en bensinpump fick han inget svar.
- TA MIG TILL ER LEDARE SA JAG!!!
Fortfarande inget svar.
- OK OM DU INTE TAR MIG TILL ERAN LEDARE SÅ SKJUTER JAG HUVUDET AV DIG MED MIN LASERPISTOL!!!
Fortfarande inget svar. Så utomjordingen drog sitt vapen för att skjuta, men innan han hann trycka av så sa hans kompis:
- Vänta lite så jag hinner flytta vår farkost lite längre bort.
Så han väntade en liten stund och tryckte sedan av en salva mot pumpen som exploderade i en våldsam explosion så att den lille utomjordingen slungades iväg och landade precis utanför farkosten.
Där möttes han av sin flinande kompis.
- Hur För hundra gubbar kunde du veta att allt skulle explodera?
- Det visste jag inte............Men en sak vet jag..... Mucka aldrig gräl med en kille som har en snopp som är så lång, att han kan vira den runt kroppen två varv och ÄNDÅ har tillräckligt mycket kvar för att stoppa in den i örat!
FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN FÖRESLOG KANADENSISKA FORSKARE ATT MÄN BORDE SE
ÖVER SIN ÖLKONSUMTION, MED TANKE PÅ RESULTATET PÅ EN NYLIGEN GJORD
UNDERSÖKNING, SOM VISAR ATT ÖL INNEHÅLLER KVINNLIGA KÖNSHORMONER!
SLUTSATSEN FORSKARNA HAR DRAGIT AV DETTA ÄR ATT MÄN SOM DRICKER MYCKET
ÖL 'FÖRVANDLAS ' TILL KVINNOR.
FÖR ATT SE OM DETTA STÄMDE GJORDE FORSKARNA FÖLJANDE TEST,
100 MÄN FICK DRICKA VARDERA 6 ST 50 CL ÖLGLAS.
DET VISADE SIG MYCKET RIKTIGT ATT 100% AV MÄNNEN:
a.. GICK UPP I VIKT
b.. PRATADE ÖVERDRIVET MYCKET OCH UTAN VETTIGT INNEHÅLL
c.. BLEV ÖVERDRIVET EMOTIONELLA
d.. KUNDE INTE KÖRA BIL
e.. KLARADE INTE ATT TÄNKA RATIONELLT
f.. SKULLE ARGUMENTERA ÖVER MINSTA LILLA SAK
g.. VÄGRADE BE OM URSÄKT NÄR DOM HADE FEL
MAN PLANERAR INGA FLER UNDERSÖKNINGAR
UFOT PÅ BENSINMACKEN
En gång, mitt i natten landade ett ufo bredvid en bensinmack och två utomjordingar klev ut.
Eftersom de inte hade sett några människor förut så gick en av dem fram till en bensinpump och sade:
- Ta mig till er ledare!
Men eftersom det var en bensinpump fick han inget svar.
- TA MIG TILL ER LEDARE SA JAG!!!
Fortfarande inget svar.
- OK OM DU INTE TAR MIG TILL ERAN LEDARE SÅ SKJUTER JAG HUVUDET AV DIG MED MIN LASERPISTOL!!!
Fortfarande inget svar. Så utomjordingen drog sitt vapen för att skjuta, men innan han hann trycka av så sa hans kompis:
- Vänta lite så jag hinner flytta vår farkost lite längre bort.
Så han väntade en liten stund och tryckte sedan av en salva mot pumpen som exploderade i en våldsam explosion så att den lille utomjordingen slungades iväg och landade precis utanför farkosten.
Där möttes han av sin flinande kompis.
- Hur För hundra gubbar kunde du veta att allt skulle explodera?
- Det visste jag inte............Men en sak vet jag..... Mucka aldrig gräl med en kille som har en snopp som är så lång, att han kan vira den runt kroppen två varv och ÄNDÅ har tillräckligt mycket kvar för att stoppa in den i örat!
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

En liten verktygsskola.
Avbitartång
En kraftig nagelsax som alltid klipper av elkabeln istället för att skala den.
Kan orsaka tryckmärken i hårda metallföremål men detta är en ganska ovanlig händelse.
Borr
Finns endast i fyra varianter. För stora, för små, avbrutna eller slitna.
Dom för små är oftast dom som är avbrutna. Dom slitna är vanligvis dom som har rätt diameter.
Borrmaskin
Elektrisk hand-: Anv. Normalt för att rotera popnitar i sina hål, men kan också användas för att borra fästhål till störtbågar i golv ( speciellt ovanför bromsrör och bränsletankar).
Bågfil
En i en familj av skärande verktyg som arbetar enligt slumpprincipen.
Den konverterar hårt arbete till slumpmässiga och okontrollerade rörelser.
Domkraft
Hydraulisk garage- : Anv. för att höja / sänka fordon, finns i två utföranden, en för låg och en för hög.
Elektrolyttestare
Ett användbart verktyg för att överföra batterisyra från bilbatterier till verktygslådan.
Speciellt när batteriet var stendött som man redan misstänkte.
Eltejp
Vanligtvis en svart plastremsa, c:a 15mm bred, som ska vara klistrig på en sida. Ursp. avsett att isolera elkablar med.
Används oftast till att fästa slangar, kabelstammar, batteri, stolar o.dyl. med, samt tillsammans med en bit oljigt torkpapper som plåster, sk "knegarplåster".
Furuplank
2"x 4": Anv. för att justera lyfthöjden på ovan nämnda domkraft.
Fälgkors
Ursp. anordning för att lossa hjulmuttrar.
Används mest till att runda av nämnda muttrar så att man inte kan demontera hjulet.
Gas-svets
Anv. normalt för att tända gamla cigaretter som har legat längst ner i verktygslådan ihop med tumhylsorna.
Dessa cigaretter har ofta en svag smak av batterisyra från elektrolyttestaren.
Hammare
Vapen, numera använt som trollstav för att finna de dyraste bildelarna i närheten av det man försöker träffa.
Handlampa
Mekanikerns enda kända källa till D-vitaminer, dessa återfinns normalt inte under bilar mitt i natten.
I övrigt används den till att förbruka 40W-lampor i samma takt som haubitsgranater inför Desert Storm.
Namnet missvisande eftersom den oftare är mer svart än lysande.
Högtryckstvätt.
Anordning för tvätt av smutsiga detaljer med hjälp av vatten under högt tryck.
Dock träffar strålen allt annat än den ska. Vanligtvis byxbenen, ansiktet och all känslig elektronik i bilen samt hela tändsystemet, så att bilen aldrig mer går att starta.
Ång-:, Hetvatten-: En tvätt försedd med en liten oljepanna som värmer upp vattnet.
Gör att det blir trevligare att bli träffad av tidigare nämnda vattenstråle.
Även effektiv att tvätta bort underredsmassa och billack med.
Kaffebryggare.
Viktigaste näringskällan näst efter den kalla pizzan.
Ofta enda värmekällan i kallgarage på vintern. I värsta fall doppas händerna i det varma kaffet för att tina fingrarna så att skiftnyckeln kan lossna.
Liggbräda.
Kort och obekväm plattform utrustad med 4 hjul. Tänkt att användas liggandes på under ett fordon.
Men då denna tingest sällan går att styra dit man vill pga verktyg eller sten på golvet, brukar det oftast sluta med ett hysteriskt utbrott. Enda gången detta redskap rullar lätt är när man trampar på den.
Kan även fungera till korta tupplurer. Kallas även garagehora eller bara hora.
Mig-svets
Elektrisk anordning för att tända eld på underreds-massa, bensinledningar och liknande samt sprätta vitglödande järnkulor innanför tröjor, kalsonger, byxor, skor och dyl...
Mora kniv
Ursp. för att tälja dalahästar, används numera till att:
1. Öppna kartonger med suffletter eller andra klädselöverdrag.
2. Skrapa rost från bildelar.
Motorlyft
Hydraulisk 2 ton: Verktyg för att testa draghållfastheten i jordflätor och växelspaks-länkage.
Pelarborrmaskin
En hög upprättstående maskin som sliter metallstycken ur dina händer och kastar den mot din bröstkorg eller dyrbara elektriska mätinstrument.
Pincett
Anv. för att ta ut trästickor i fingrar från tidigare nämnda furuplank, 2" x 4"
Rörtång
Används för att runda av bult/mutterskallar. Även dra av dylika.
Silvertejp
Universallagningsmedel för att täta tak, luftslangar som läcker, täta avgassytem, laga rosthål, baklampor, den trasiga stolsklädseln samt för dekoration.
Skiftnyckel
Ytterligare ett verkyg i kategorin "muttersvarvar", som används för att svarva av bultar o. muttrar.
Samt eventuellt som hammare, flasköppnare, skjutmått m.m
Skrapa packnings-:
Kan användas för att breda ut mjukost på limpmackor men oftast för att skrapa bort hundbajs från dina mekarskor
Skruvmejsel vanlig, 300 mm Bahco
Stort bryt- och skrapverktyg som av någon anledning har ett fint bearbetad spets i motsatt ände som handtaget (i bästa fall).
Skruvmejsel Phillips
Anv. normalt till att öppna färgburkar så att färgen skvätter på t-shirten, men kan även användas ( som namnet antyder ) för att runda av skallen på Phillipskruvar, för att styra upp växellådan mot motorn eller som dorn.
Skruvutdragare
Verktyg som går av i skruvhål och som har en hårdhet som överstiger en HSS-borr med en faktor 10.
Slagskruvmejsel
Snillrik anordning för att överföra ett slag till en vridande rörelse på en skruv som sitter fast.
Även ytterligare en anledning till att slå sig själv på handen med en hammare när man missar nämnda verktyg.
Stålborste roterande:
Anv. för att slipa bort rost från gamla skruvar och fingeravtryck från fingrar.
Svetstång se även Tång.
Används normalt till att överföra svetsvärme till handflator.
Telefon
Anv. för att ringa efter polaren som har en annan garagedomkraft i rätt höjd.
Alt. beställa föda från den lokala korv- eller pizzamånglaren.
Tryckluftkompressor
En maskin som omvandlar elektrisk, energi skapad i ett kärnkraftverk ett 50-mil bort, till komprimerad luft, som via en slang, driver en mutterdragare, som rundar av skallar på rostiga skruvar som senast drogs åt av någon i Japan för 15 år sedan.
Nämnda tryckluft kan även användas för att blåsa grus och järnspån upp i ögonen, eller göra lustiga ljud med hjälp av ett blåsmunstycke.
Tumhylsor
Tidigare använda på gamla engelska eller amerikanska fordon, numera för att gömma gamla paket med gula Blend.
Kan även användas för att lossa tidigare runddragna skruvskallar, hylsan monteras då enklast med hjälp av en hammare.
Tång motor-
Tortyrredskap för att klämma av skinnet i handflatan när tången slinter på det man försöker hålla
Tändinställningslampa
En stroboskopisk lampa som anv. för att betrakta gravt nersmutsade remskivor eller nedoljade svänghjul. ( eller leka Star Wars )
Vinkelslip
En, vanligtvis, elektrisk anordning för att kapa av elkabelstammar, fingrar samt bränslerör (och antända bensinen i röret).
Även användbar till att antända overaller, det oljiga papperet på golvet, samt fylla samtliga glasrutor med små metallprickar.
Borr
Finns endast i fyra varianter. För stora, för små, avbrutna eller slitna.
Dom för små är oftast dom som är avbrutna. Dom slitna är vanligvis dom som har rätt diameter.
Borrmaskin
Elektrisk hand-: Anv. Normalt för att rotera popnitar i sina hål, men kan också användas för att borra fästhål till störtbågar i golv ( speciellt ovanför bromsrör och bränsletankar).
Bågfil
En i en familj av skärande verktyg som arbetar enligt slumpprincipen.
Den konverterar hårt arbete till slumpmässiga och okontrollerade rörelser.
Domkraft
Hydraulisk garage- : Anv. för att höja / sänka fordon, finns i två utföranden, en för låg och en för hög.
Elektrolyttestare
Ett användbart verktyg för att överföra batterisyra från bilbatterier till verktygslådan.
Speciellt när batteriet var stendött som man redan misstänkte.
Eltejp
Vanligtvis en svart plastremsa, c:a 15mm bred, som ska vara klistrig på en sida. Ursp. avsett att isolera elkablar med.
Används oftast till att fästa slangar, kabelstammar, batteri, stolar o.dyl. med, samt tillsammans med en bit oljigt torkpapper som plåster, sk "knegarplåster".
Furuplank
2"x 4": Anv. för att justera lyfthöjden på ovan nämnda domkraft.
Fälgkors
Ursp. anordning för att lossa hjulmuttrar.
Används mest till att runda av nämnda muttrar så att man inte kan demontera hjulet.
Gas-svets
Anv. normalt för att tända gamla cigaretter som har legat längst ner i verktygslådan ihop med tumhylsorna.
Dessa cigaretter har ofta en svag smak av batterisyra från elektrolyttestaren.
Hammare
Vapen, numera använt som trollstav för att finna de dyraste bildelarna i närheten av det man försöker träffa.
Handlampa
Mekanikerns enda kända källa till D-vitaminer, dessa återfinns normalt inte under bilar mitt i natten.
I övrigt används den till att förbruka 40W-lampor i samma takt som haubitsgranater inför Desert Storm.
Namnet missvisande eftersom den oftare är mer svart än lysande.
Högtryckstvätt.
Anordning för tvätt av smutsiga detaljer med hjälp av vatten under högt tryck.
Dock träffar strålen allt annat än den ska. Vanligtvis byxbenen, ansiktet och all känslig elektronik i bilen samt hela tändsystemet, så att bilen aldrig mer går att starta.
Ång-:, Hetvatten-: En tvätt försedd med en liten oljepanna som värmer upp vattnet.
Gör att det blir trevligare att bli träffad av tidigare nämnda vattenstråle.
Även effektiv att tvätta bort underredsmassa och billack med.
Kaffebryggare.
Viktigaste näringskällan näst efter den kalla pizzan.
Ofta enda värmekällan i kallgarage på vintern. I värsta fall doppas händerna i det varma kaffet för att tina fingrarna så att skiftnyckeln kan lossna.
Liggbräda.
Kort och obekväm plattform utrustad med 4 hjul. Tänkt att användas liggandes på under ett fordon.
Men då denna tingest sällan går att styra dit man vill pga verktyg eller sten på golvet, brukar det oftast sluta med ett hysteriskt utbrott. Enda gången detta redskap rullar lätt är när man trampar på den.
Kan även fungera till korta tupplurer. Kallas även garagehora eller bara hora.
Mig-svets
Elektrisk anordning för att tända eld på underreds-massa, bensinledningar och liknande samt sprätta vitglödande järnkulor innanför tröjor, kalsonger, byxor, skor och dyl...
Mora kniv
Ursp. för att tälja dalahästar, används numera till att:
1. Öppna kartonger med suffletter eller andra klädselöverdrag.
2. Skrapa rost från bildelar.
Motorlyft
Hydraulisk 2 ton: Verktyg för att testa draghållfastheten i jordflätor och växelspaks-länkage.
Pelarborrmaskin
En hög upprättstående maskin som sliter metallstycken ur dina händer och kastar den mot din bröstkorg eller dyrbara elektriska mätinstrument.
Pincett
Anv. för att ta ut trästickor i fingrar från tidigare nämnda furuplank, 2" x 4"
Rörtång
Används för att runda av bult/mutterskallar. Även dra av dylika.
Silvertejp
Universallagningsmedel för att täta tak, luftslangar som läcker, täta avgassytem, laga rosthål, baklampor, den trasiga stolsklädseln samt för dekoration.
Skiftnyckel
Ytterligare ett verkyg i kategorin "muttersvarvar", som används för att svarva av bultar o. muttrar.
Samt eventuellt som hammare, flasköppnare, skjutmått m.m
Skrapa packnings-:
Kan användas för att breda ut mjukost på limpmackor men oftast för att skrapa bort hundbajs från dina mekarskor
Skruvmejsel vanlig, 300 mm Bahco
Stort bryt- och skrapverktyg som av någon anledning har ett fint bearbetad spets i motsatt ände som handtaget (i bästa fall).
Skruvmejsel Phillips
Anv. normalt till att öppna färgburkar så att färgen skvätter på t-shirten, men kan även användas ( som namnet antyder ) för att runda av skallen på Phillipskruvar, för att styra upp växellådan mot motorn eller som dorn.
Skruvutdragare
Verktyg som går av i skruvhål och som har en hårdhet som överstiger en HSS-borr med en faktor 10.
Slagskruvmejsel
Snillrik anordning för att överföra ett slag till en vridande rörelse på en skruv som sitter fast.
Även ytterligare en anledning till att slå sig själv på handen med en hammare när man missar nämnda verktyg.
Stålborste roterande:
Anv. för att slipa bort rost från gamla skruvar och fingeravtryck från fingrar.
Svetstång se även Tång.
Används normalt till att överföra svetsvärme till handflator.
Telefon
Anv. för att ringa efter polaren som har en annan garagedomkraft i rätt höjd.
Alt. beställa föda från den lokala korv- eller pizzamånglaren.
Tryckluftkompressor
En maskin som omvandlar elektrisk, energi skapad i ett kärnkraftverk ett 50-mil bort, till komprimerad luft, som via en slang, driver en mutterdragare, som rundar av skallar på rostiga skruvar som senast drogs åt av någon i Japan för 15 år sedan.
Nämnda tryckluft kan även användas för att blåsa grus och järnspån upp i ögonen, eller göra lustiga ljud med hjälp av ett blåsmunstycke.
Tumhylsor
Tidigare använda på gamla engelska eller amerikanska fordon, numera för att gömma gamla paket med gula Blend.
Kan även användas för att lossa tidigare runddragna skruvskallar, hylsan monteras då enklast med hjälp av en hammare.
Tång motor-
Tortyrredskap för att klämma av skinnet i handflatan när tången slinter på det man försöker hålla
Tändinställningslampa
En stroboskopisk lampa som anv. för att betrakta gravt nersmutsade remskivor eller nedoljade svänghjul. ( eller leka Star Wars )
Vinkelslip
En, vanligtvis, elektrisk anordning för att kapa av elkabelstammar, fingrar samt bränslerör (och antända bensinen i röret).
Även användbar till att antända overaller, det oljiga papperet på golvet, samt fylla samtliga glasrutor med små metallprickar.
Grattis Hasse! 
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
-
Peetra
- Medlem
- Kontakt:
Beskriver kanske gänget här ganska bra.Hasse skrev:Detta är det 1000:e inlägget på forumet.![]()
Från Filurens arkiverade godbitar: (Tillgängligt endast tills jag kommer ihåg att ta bort det) Varför kvinnor förblir singlar.
- Tantrum
- Administratör

På tal om maskerad...Hasse skrev:En kvinna kom till maskeraden, helt naken. Vakten:
- Vad föreställer du då?
- Jag är Adam, sa hon.
- Men du har ju ingen snopp!
- Nej, svarade damen. Men jag lär nog få.
Detta är det 1000:e inlägget på forumet.![]()
Kom att tänka på min klasskompis vars svärmor och hennes arbetskamrater skulle ha maskerad, med temat Helt Hysteriskt (Absolutely Fabulous):

Kompisens svärfar blev också intresserad och bad att få följa med. Svärmorsan berättade att temat var Helt Hysteriskt varpå svärfarsan kommer till maskeraden iförd piratkostym, som enligt honom ju var helt hysterisk.
Nåväl, en liten anekdot bara.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- jojje
- Entusiast

En gammal gumma och gubbe sitter och stirrar på varandra i dagrummet på ålderdomshemmet.
Plötsligt säger gubben: - För tjugo kronor pippar jag dig i gungstolen där borta.
Tanten tittar förvånat på honom men säger ingenting.
Gubben fortsätter: - Fast för femtio kronor så gör jag det där borta i den sköna soffan och om du har en hundring så får du följa med mig till rummet på en romantisk middag och sedan en helkväll som du aldrig tidigare upplevt.
Tanten säger fortfarande ingenting men börjar rota runt i handväskan och lyckas till slut få fram en skrynklig hundralapp.
Gubben tar pengarna och ler. – Jasså, du vill ha en romantisk helkväll alltså?
– Skärp dig! muttrar tanten, jag skall ha fem omgångar i gungstolen!
Plötsligt säger gubben: - För tjugo kronor pippar jag dig i gungstolen där borta.
Tanten tittar förvånat på honom men säger ingenting.
Gubben fortsätter: - Fast för femtio kronor så gör jag det där borta i den sköna soffan och om du har en hundring så får du följa med mig till rummet på en romantisk middag och sedan en helkväll som du aldrig tidigare upplevt.
Tanten säger fortfarande ingenting men börjar rota runt i handväskan och lyckas till slut få fram en skrynklig hundralapp.
Gubben tar pengarna och ler. – Jasså, du vill ha en romantisk helkväll alltså?
– Skärp dig! muttrar tanten, jag skall ha fem omgångar i gungstolen!
- jojje
- Entusiast

Vad är skillnaden mellan "Modig" och "Stake"?
"Modig"
- Det är att komma hem efter en tur på krogen med polarna, bli anfallen av frun med en kvast som tillhygge, och våga säga "Städar du än eller ska du ut och flyga en sväng?"
"Stake"
- Det är att komma hem sent från en kväll med polarna på krogen och lukta dam-parfym, rapa öl, ha läppstift på kragen och daska frun i röven och säga "Jaha. Då var det din tur då tjockis!"
"Modig"
- Det är att komma hem efter en tur på krogen med polarna, bli anfallen av frun med en kvast som tillhygge, och våga säga "Städar du än eller ska du ut och flyga en sväng?"
"Stake"
- Det är att komma hem sent från en kväll med polarna på krogen och lukta dam-parfym, rapa öl, ha läppstift på kragen och daska frun i röven och säga "Jaha. Då var det din tur då tjockis!"
-
Göran
-
Peetra
- Medlem
- Kontakt:
Hasse skrev:HUR MÄN OCH KVINNOR BYTER OLJA

-
TommyJ
- Medlem
Hehe den va lite rolig faktiskt.
Känner mig inte alls träffad
Känner mig inte alls träffad
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Som Benjamin Franklin sa: I vin finns kunskap,
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.
I flera noggrant kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän demonstrerad att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.
Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom, whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.
Kom ihåg:
Vatten = Bajs
Vin = hälsa
Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka vatten och bli fylld med skit.
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.
I flera noggrant kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän demonstrerad att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.
Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom, whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.
Kom ihåg:
Vatten = Bajs
Vin = hälsa
Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka vatten och bli fylld med skit.
- jojje
- Entusiast

Jakk er ett nytt svenskt läraret
-
MAX
Katt-nappning(kid-nappning av 1st katt)
Bodde ute i skogen för ca 13år sedan och naturligtsvis så var man kattägare(bra till mössen och trevligt sällskap).
Fick då en dotter och då det fanns viss risk för allergi så lyckades jag härberera katten hemma hos min far som bodde ca 3km längre bort ,mycket god djurvän och pappa.
alla fall katten fann sej till rätta och verkade trivas välldigt bra hos min far men efter ca en vecka ringde farsan och talade om att katten var borta så jag lovade att hålla ögonen öpnna och gav mej ut på katt-spaning med min gamla mazda pickup 1800 enkelhyttare.
Åkte efter vägen mellen mej och farsan och plösligt fick jag se katten ståendes efter vägen stannade bilen öppnade dörren och klev ur katten satt liksom och väntade på mej som jag såg det alla fall.
Gick fram till katten och tog upp den inga protester satt den i bilen på passagerar sätet och körde i väg.
Då bröt helvetet loss
katten skrek som en stucken gris klättrade upp på skallen min och höll ett krampaktigt tag fick fullt sjå att hålla bilen på vägen fick ner katten med resultat att den hoppade upp på ratten och höll sej kvar(som en rejäl rattmuff) blickstilla så den fick sitta kvar så att säga.
Kom hem till farsan fick loss katten och ställde in den i farstun hos min far som sa att det där är inte norpan(kattens namn)Skulle inte jag"känna igen min egen katt svarade jag och och serverade lite mat åt den kan till-lägga att den var hungrig jaja sa pappa du du har nog rätt.
Åkte hem igen nöjd och belåten med mitt spanings arbete,men så ringde farsan och sa att nu har norpan kommit hem så du får hämta den andra katten dom håller på att äta mej ur huset skämtade han.
så jag slängde mej i bilen och åkte hem till farsan igen och frågade efter katten den är i katt buren sa han var inte lätt så jag fick muta den med en köttbit flinade han,och vänligt men bestämt så talade han om för mej Att släpar du hit några fler katter så flyttar jag härifrån
Sagt o gjort in i bilen och tillbaka till brotts-platsen var inte lika lätt att få ur den ur buren som det var att kidnappa den tror att den gärna stannat hos farsan ett tag till nu var det ju inte pappa som kidnappat katten men det säjs ju att offer och förövare kan fatta tycke för varandra
Kan till-lägga att jag fick heta KATT-NAPPARN säkert en månad av mina kompisar efter den här skakade upplevelsen för katten i fråga.
max
Bodde ute i skogen för ca 13år sedan och naturligtsvis så var man kattägare(bra till mössen och trevligt sällskap).
Fick då en dotter och då det fanns viss risk för allergi så lyckades jag härberera katten hemma hos min far som bodde ca 3km längre bort ,mycket god djurvän och pappa.
alla fall katten fann sej till rätta och verkade trivas välldigt bra hos min far men efter ca en vecka ringde farsan och talade om att katten var borta så jag lovade att hålla ögonen öpnna och gav mej ut på katt-spaning med min gamla mazda pickup 1800 enkelhyttare.
Åkte efter vägen mellen mej och farsan och plösligt fick jag se katten ståendes efter vägen stannade bilen öppnade dörren och klev ur katten satt liksom och väntade på mej som jag såg det alla fall.
Gick fram till katten och tog upp den inga protester satt den i bilen på passagerar sätet och körde i väg.
Då bröt helvetet loss
Kom hem till farsan fick loss katten och ställde in den i farstun hos min far som sa att det där är inte norpan(kattens namn)Skulle inte jag"känna igen min egen katt svarade jag och och serverade lite mat åt den kan till-lägga att den var hungrig jaja sa pappa du du har nog rätt.
Åkte hem igen nöjd och belåten med mitt spanings arbete,men så ringde farsan och sa att nu har norpan kommit hem så du får hämta den andra katten dom håller på att äta mej ur huset skämtade han.
så jag slängde mej i bilen och åkte hem till farsan igen och frågade efter katten den är i katt buren sa han var inte lätt så jag fick muta den med en köttbit flinade han,och vänligt men bestämt så talade han om för mej Att släpar du hit några fler katter så flyttar jag härifrån
Sagt o gjort in i bilen och tillbaka till brotts-platsen var inte lika lätt att få ur den ur buren som det var att kidnappa den tror att den gärna stannat hos farsan ett tag till nu var det ju inte pappa som kidnappat katten men det säjs ju att offer och förövare kan fatta tycke för varandra
Kan till-lägga att jag fick heta KATT-NAPPARN säkert en månad av mina kompisar efter den här skakade upplevelsen för katten i fråga.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.
- Tomas88
- Medlem
He he. Du gjorde säkert en god gärning i alla fall. Katten blev ju mätt
Någon som har ett rum över?
http://www.blocket.se/vi/20358363.htm?ca=15_s
Någon som har ett rum över?
Senast redigerad av 4 Tomas88, redigerad totalt 14 gång.
Tomas
Kör: Volvo C30 T5.
Kör: Volvo C30 T5.
- Jiiins
- Entusiast

Nice!Tomas88 skrev:He he. Du gjorde säkert en god gärning i alla fall. Katten blev ju mätt![]()
Någon som har ett rum över?![]()
Synd det gällde Stockholm
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- jojje
- Entusiast

En obducent hade en grupp nya elever uppställda framför en avliden uteliggare.
Det är framförallt två saker ni måste lära er. För det första, inget får äckla er.
Han stoppade in fingret i röven på den döde och sög sen på fingret! Efter viss tvekan gjorde studenterna samma sak.
Det andra ni VERKLIGEN behöver lära är uppmärksamhet.
Det var pekfingret jag stack i röven och långfingret jag sög på.
Det är framförallt två saker ni måste lära er. För det första, inget får äckla er.
Han stoppade in fingret i röven på den döde och sög sen på fingret! Efter viss tvekan gjorde studenterna samma sak.
- Jiiins
- Entusiast

Nicejojje skrev:En obducent hade en grupp nya elever uppställda framför en avliden uteliggare.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "