Mvh Vesslan
ps glöm inte brisk
kommentera gärna, ni tycker säkert att jag har fel.

Skulle också vilja ha några bra förslag på vilka rondeller man egentligen behöver.bustorp skrev: Några andra förslag?
Inrikta förslagen på att man ska behöva så lite rondeller som möjligt o ändå få bästa möjliga resultat o "täcka upp" så mycket som möjligt. Vi kan väl säga att medlen är 3M om någon nu skulle vilja anpassa trissor efter medel. Det ska dock inte behövas.
Kalla det grundsortiment............

Roterande: lammull och orange sprängd, men lila sprängd är också bra, då man vill ha lite mer cut än orange, och mindre än lammull.Jimmy skrev:Skulle också vilja ha några bra förslag på vilka rondeller man egentligen behöver.
Tycker man blir gråhårig varje gång man ska beställa nya rondeller.
Medelhårda gula, gula allround, sprängda, flugsvampar och allt vad det finns.
Nu har jag kört med ProReconds skumrondeller. Roterande: lammull, lila(sprängd polyeten), orange (sprängd polyeten).
Dubbeltrissan: lila(sprängd polyeten), orange(sprängd polyeten), Gul allround och svart extra mjuk.
Är det några av dessa jag inte behöver egentligen eller kan byta ut mot någon annan för att täcka så mycket som möjligt?
Vill helst ha så få olika som möjligt.
Jag använder främst Menzernas polermedel om det har någon betydelse.

Klarar man "allt" med det?marcus skrev:
Roterande: lammull och orange sprängd, men lila sprängd är också bra, då man vill ha lite mer cut än orange, och mindre än lammull.
Dubbeltrissan: orange/sprängd och svart mjuk.

Det beror på vad "allt" är, nu försökte jag bara hjälpa honom att minska antalet trissor, för det var väl det som han frågade efter?bustorp skrev:Klarar man "allt" med det?marcus skrev:
Roterande: lammull och orange sprängd, men lila sprängd är också bra, då man vill ha lite mer cut än orange, och mindre än lammull.

Jo, o strax ovanför så efterfrågade jag det.marcus skrev:Det beror på vad "allt" är, nu försökte jag bara hjälpa honom att minska antalet trissor, för det var väl det som han frågade efter?bustorp skrev: Klarar man "allt" med det?
Tack för ditt svar marcusmarcus skrev: Roterande: lammull och orange sprängd, men lila sprängd är också bra, då man vill ha lite mer cut än orange, och mindre än lammull.

Nåväl, det jag tycker att man bör ha för att klara allt är. En lammulls-, en hårdare skum-, en medium skum-, och en mjuk skumrondell.bustorp skrev:Jo, o strax ovanför så efterfrågade jag det.marcus skrev:Det beror på vad "allt" är, nu försökte jag bara hjälpa honom att minska antalet trissor, för det var väl det som han frågade efter?bustorp skrev: Klarar man "allt" med det?
Jag tror nog att du förstår vad jag menar med "allt".
Du har ju varit med ett tag o minns bäst av alla jag vet hur vissa medel funkar ihop med vissa trissor.
Det skulle vara som ett grundsortiment på 3-4 olika till varje maskin som täckte "normalbilen" om man nu kan säga att det finns en sån.

I ekonomiklass så skulle jag inte tumma på lammullsrondellen, så den står kvar. I mellanskiktet så skulle jag välja lila och orange sprängd och slutligen svart mjuk.bustorp skrev:Tackar.
Om man nu inte skulle vilja lägga ut nästan 1500:- på trissor, vad vill du då föreslå i "economy class" ?
Ska sanningen fram så är de ju mer prisvärda än märkestrissan eftersom man får 3-5 gånger så många trissor för ungefär samma peng.
Denna gången kanske du kunde länka till en av forumets sponsorer istället........

Denna gången kanske du kunde länka till en av forumets sponsorer istället........
Håller med Marcus i det här fallet. Det är väl det som diskuterats fram och tillbaka att det här är ett oberoende forumOm det fria och öppna forumet inte gillar mina länkar, så står det moderatorn fritt att ta bort dem och eller ersätta dem med länkar från andra webshoppar.