Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwool

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwool

Inlägg av Logan » 19 jun 2015 14:11

Många har ju haft problem med dessa att dom släpper i limmet
Är det för värmen dom släpper eller pga dom enorma krafter som blir då ni kör med oscillerande maskiner ?

Körde en 100mm trissa för några veckor sedan på en roterande och den visa inget tecken på att släppa
komiskt nog verkar det som den släpper oftare för mig då jag kör den lilla maskinen från reservdelsgurun än min stora rupes
samma storlek på trissan.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av korvis » 20 jun 2015 10:09

Var inte det ett produktionsfel som numera är åtgärdat, eller?

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av Logan » 21 jun 2015 19:37

korvis skrev:Var inte det ett produktionsfel som numera är åtgärdat, eller?
Det kanske var så

köpte in några nya för någon vecka sedan
får prova dom vid tillfälle och se om det blir ett flygande tefat
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av korvis » 21 jun 2015 21:18

Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc

Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av Cogo » 21 jun 2015 21:54

korvis skrev:Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc

Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
Jag använder dem ihop med DA maskin. Fungerar kanon. Avverkar bra men lämnar samtidigt en bra slutfinish. Dammar inget heller om man jämför med optipads, samt att optipads kan lämna microrepor efter sig.

Mvh magnus

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av korvis » 21 jun 2015 22:45

Intressant å höra, Cogo.
Blir dom snabbt mättade? (som väl optipadsen gärna blir?)

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4142
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av Funk » 22 jun 2015 07:06

korvis skrev:Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc

Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
Även jag kör med den typen. På vissa ställen finns den typen dessutom med olika cut, så det går att hitta massor av kombinationer mellan medel och trissa. Om dom är bättre eller sämre an optipads...jag skulle nog säga att dom håller ungefär lika länge..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av Logan » 23 jun 2015 19:58

Dom är super bra i mina ögon
använder dom titt som tätt ihop med rupes bigfoot
tar lättare repor och lämnar en fin yta
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1315
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Inlägg av Pär_L » 26 jun 2015 22:04

Logan skrev:Många har ju haft problem med dessa att dom släpper i limmet
Är det för värmen dom släpper eller pga dom enorma krafter som blir då ni kör med oscillerande maskiner ?

Körde en 100mm trissa för några veckor sedan på en roterande och den visa inget tecken på att släppa
komiskt nog verkar det som den släpper oftare för mig då jag kör den lilla maskinen från reservdelsgurun än min stora rupes
samma storlek på trissan.
Det är oftast på oscillerande maskiner som de släpper.
roterande är sällan problem även fast man kör varmt.
MVH Pär Lindbäck

Bild

Skriv svar