Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Biltema

Diskutera bilvårdsprodukter här
pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Biltema

Inlägg av pean92 » 09 jun 2015 23:14

Biltema är ju som det är, mycket skräp (enligt mig) men har vissa guldkorn. Undrar därför om någon testat deras Super duty slipmaskin?

Denna:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... 000032778/

Ligger rätt bra i pris och enligt hemsidan kräver den väldigt lite luft/minut än många andra. Om någon testat den så hör gärna av er :D

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Biltema

Inlägg av Lundberg » 09 jun 2015 23:42

pean92 skrev:Biltema är ju som det är, mycket skräp (enligt mig) men har vissa guldkorn. Undrar därför om någon testat deras Super duty slipmaskin?

Denna:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... 000032778/

Ligger rätt bra i pris och enligt hemsidan kräver den väldigt lite luft/minut än många andra. Om någon testat den så hör gärna av er :D

Såg också den där och blev nyfiken, frågan är om varvtalet går att justera annat är switchen mellan 7000/14000
// Jack

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Biltema

Inlägg av Perra83 » 10 jun 2015 01:10

Varvtalet justeras enkelt på kompressorn.

Sjögren Racing
Medlem
Inlägg: 102
Blev medlem: 05 sep 2014 17:01

Re: Biltema

Inlägg av Sjögren Racing » 10 jun 2015 23:09

Jag har en liknande maskin som jag köpte på tyska Ebay, jag har den mest till polering.
Varvet ställer jag med en sådan här monterad på maskinen: http://www.esska.se/esska_se/bilder/hau ... 00_250.jpg
Funkar kalasbra!

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Biltema

Inlägg av pean92 » 10 jun 2015 23:18

Sjögren Racing skrev:Jag har en liknande maskin som jag köpte på tyska Ebay, jag har den mest till polering.
Varvet ställer jag med en sådan här monterad på maskinen: http://www.esska.se/esska_se/bilder/hau ... 00_250.jpg
Funkar kalasbra!
Har du någon länk till den så jag kan kika? Är till polering jag tänkt ha den jag med :)

Skriv svar