Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
BBV Clear Paint Inspection lämnar hinna?
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
Re: BBV Clear Paint Inspection lämnar hinna?
Våran blanding ligger mellan 15/20% det innebär att vi ligger inom gränserna för att få skicka det som vi göra idag, höjer vi % IPA i produkten så klassas den som brandfarligt gods samt att det är rekommenderat att inte ha högre % pga att det kan skada lacken. Du har fått svar via mail med ett erbjudande om full ersättning på produkten om det skulle vara så att det är fel på just den flaska som du fått.
-
Akuza
- Medlem
Tycker jag får liknande symptom med BBV Blue Paint Inspection. Nu vet jag inte vad det är för skillnad på dom två.
Polerade min mörkröda V70 förra helgen och använde då BBV Blue Paint Inspection. Fick gå två vändor och torka. Sista gången med en torr trasa efteråt. Kändes inte så bra. Hoppades på att jag gjorde nåt fel. Men vad ska det kunna vara?
Köpte en 5L dunk. Lär ju inte ta slut i år....
Polerade min mörkröda V70 förra helgen och använde då BBV Blue Paint Inspection. Fick gå två vändor och torka. Sista gången med en torr trasa efteråt. Kändes inte så bra. Hoppades på att jag gjorde nåt fel. Men vad ska det kunna vara?
Köpte en 5L dunk. Lär ju inte ta slut i år....
-
Almgren
- Ny Medlem
Ska skicka en skvätt åt er. Bara fixa en lämplig flaska och vadderat.
Hur som helst tror jag faktiskt inte just min dunk skiljer sig åt dom andra. Då fler verkar uppleva samma sak.
Skylla på fraktproblem är ju dessutom inte aktuellt. Produkten ska ju göra sitt jobb!
I samma veva ska jag åka till Apoteket och köpa ren IPA och testa.
Hur som helst tror jag faktiskt inte just min dunk skiljer sig åt dom andra. Då fler verkar uppleva samma sak.
Skylla på fraktproblem är ju dessutom inte aktuellt. Produkten ska ju göra sitt jobb!
I samma veva ska jag åka till Apoteket och köpa ren IPA och testa.
-
miken
- Entusiast

Har provat BBV's alla paint inspections och om jag upplever att dom inte alls är lika bra som andra fabrikat tyvärr
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Almgren
- Ny Medlem
Tips på andra fabrikat? Eller blandar ni själva med desinfektion plus från apoteket?
-
deje
- Medlem
Köper min på Kjell o company , spär den 1:4-5 , funkar klockrent!
deje
deje
deje
-
miken
- Entusiast

Skick PM om du vill få tips man får ju inte göra reklam som inte gynnar sponsorernaAlmgren skrev:Tips på andra fabrikat? Eller blandar ni själva med desinfektion plus från apoteket?
-
Akuza
- Medlem
Kan man spetsa BBV Blue Paint Inspection med 10% Isopropanol kanske? Köpte ju 5 L dunk, vill man ju inte kasta.
- jeensa
- Medlem
http://youtu.be/1J8nkzoejaQ
Testade på mörkblå båt. Lämnade inget att torka och dunstade snabbt tyckte jag...
mvh jensa
Testade på mörkblå båt. Lämnade inget att torka och dunstade snabbt tyckte jag...
mvh jensa
-
deje
- Medlem
Om det finns batch nr , så kan man ju jämföra och se om det blivit nått konstigt vid tillverkningen?
deje
deje
deje
-
RobbeS
- Medlem
Jag kör med BBV:s CPI och har inte märkt av någon hinna och tror att skillnaden mellan olika fabrikat är marginell. I princip så består dom ju av samma blandning.
Kan det inte vara en dåligt rengjord mf duk som lämnar en ev hinna?
-
miken
- Entusiast

Är mycket beroende vad det är är för medel som ska torkas bort och jag använder alltid nya. Begagnade använder jag till annat och jag upplever att det är stor skillnad.RobbeS skrev:Jag kör med BBV:s CPI och har inte märkt av någon hinna och tror att skillnaden mellan olika fabrikat är marginell. I princip så består dom ju av samma blandning.
Tro gör man i kyrkan
- Manor
- Moderator

Jag har också haft bekymmer med en hinna från BBV blå, medan den genomskinliga har fungerat ok.
Det finns några dunkar av varje hemma...så jag klarar mig hur som helst läääänge
.
Detta är en anledning till att jag ofta tar till Glare som inte behöver torkas av mellan Micro Finish och Professional Polish...detsamma gäller även Ultima Paint Prep och Unltima Paint Guard.
Det finns några dunkar av varje hemma...så jag klarar mig hur som helst läääänge
Detta är en anledning till att jag ofta tar till Glare som inte behöver torkas av mellan Micro Finish och Professional Polish...detsamma gäller även Ultima Paint Prep och Unltima Paint Guard.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.