Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

New Car Smell (chemical Guys)

Diskutera bilvårdsprodukter här
RobbeS
Medlem

New Car Smell (chemical Guys)

Inlägg av RobbeS » 17 maj 2015 05:06

Har idag beställt Chemical Guys New Car Smell. Ville egentligen ha en annan doftborttagare men då hade det i vanlig ordning blivit ytterligare en order från en annan säljare.
Undrar nu om det är någon som provat New Car Smell och om det funkar som det ska.

Tänker använda det i gammelbilen innan den säljs för att försöka få bort hundlukt. Ska dock först sanera den ordentligt men måste vänta på att min RG 2000 Aquafilter levereras. Tyvärr hinner väl bilen få veteranstatus innan dammsugaren anländer med posten :shock:

Yeejk3
Ny Medlem

Re: New Car Smell (chemical Guys)

Inlägg av Yeejk3 » 17 maj 2015 06:24

Luktar ungefär som "ny plast" ganska stark doft, därför kan man späda ut den lite med vatten. Inte helt vad jag hade förväntat mig, jag tänkte väl mer på att den skulle lukta som Wunderbaums New car smell men inte då :o

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 17 maj 2015 08:05

Lite annorlunda doft mot vad jag trodde också.
Men luktar rent och fräscht på nåt vis.
Stark/dryg så jag sprayade bara en dusch på varje matta i koncentrerad form. Skulle säga att doften höll ett par veckor ungefär.

Har dock inte behövt använda den för sanering/dålig lukt och kan därför inte uttala mig om hur bra produkten löser sånt.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 17 maj 2015 09:41

tycker den luktar ny läderklädsel :)

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 17 maj 2015 10:25

Måste justera hållbarheten jag skrev ovan.
Jag har nog bara vant mig vid doften för när jag satte mig i bilen imorse så luktade det fortfarande (nu när jag hade denna tråd i baktankarna). Det har nu gått drygt 3 veckor sen jag använde sprayen och visst finns doften kvar, även om den såklart mattats något...

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem

Inlägg av garagehunden KL » 17 maj 2015 13:51

Stripper scent från Chemical guysär rätt bra tycker jag. Men den verkar ha kort varaktighet dock. Lite vaniljaktig kan man säga, med nåt annat odefinierbart. Vet inte om den säljs nu.

RobbeS
Medlem

Inlägg av RobbeS » 17 maj 2015 14:45

Blir intressant att se hur den doftar. På jobbet har vi luktsaneringsmedel till hundbilarna som luktar lite för mycket blomma enligt mig så jag tycker det låter bra med en lite mer "klinisk plastdoft". Huvudsaken är att det luktar fräscht.
Jag kommer att spraya medlet överallt som jag kommer åt. Reservhjulsbaljan, sidofacken i kombiutrymmet, under baksätet mm.

Nu har jag suttit tre timmar och dragit lös schäferhår från sidopanelerna i kombiutrymmet, med PINCETT.... :mrgreen:

Skriv svar