Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Scholl, vad "ska" man ha?

Diskutera bilvårdsprodukter här
AudiS6
Medlem
Inlägg: 197
Blev medlem: 28 maj 2011 16:08
Ort: Östersund

Scholl, vad "ska" man ha?

Inlägg av AudiS6 » 01 mar 2015 21:31

Tänkte känna på Scholl och skulle behöva lite tips på vad jag behöver för att bli imponerad?
Fungerar Spiderpad trissorna bra på roterande maskin? Är det S3 Gold och vit spiderpad som gäller i så fall?

Användarvisningsbild
BTG
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2012 19:48
Ort: Kulltorp/High Chaparral

Re: Scholl, vad "ska" man ha?

Inlägg av BTG » 01 mar 2015 22:32

AudiS6 skrev:Tänkte känna på Scholl och skulle behöva lite tips på vad jag behöver för att bli imponerad?
Fungerar Spiderpad trissorna bra på roterande maskin? Är det S3 Gold och vit spiderpad som gäller i så fall?
Det smidigaste är nog att ringa till återförsäljaren och fråga, han är väldigt tillmötesgående när det gäller support.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Scholl, vad "ska" man ha?

Inlägg av Perra83 » 01 mar 2015 23:57

S3 Gold eller XXL varianten och Sandwich Spider pad fungerar bra både på roterande och oscillerande maskiner. Det är den kombon man SKA ha.

Ja har även S30+ och det ska komma en S20 Black eller nått sånt här nu i Mars månad som ska ha samma glans som S30+ men med mer cut.

Men som sagt. Ring och rådfråga du får raka bra svar.

Andyah
Medlem
Inlägg: 254
Blev medlem: 30 dec 2012 17:55
Ort: Köping

Re: Scholl, vad "ska" man ha?

Inlägg av Andyah » 02 mar 2015 12:17

beror väl lite på hur din lack är...japansk mjuk eller tysk stenhård ^^ eller nått mittimellan..

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Scholl, vad "ska" man ha?

Inlägg av marcus » 02 mar 2015 12:32

S3, S17, S30/S20 samt S40 så har du ett heltäckande sortiment.

Om man vill köpa två så hade jag valt S3 samt S30.

Skriv svar