Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Nytt liv i microfibern

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
davve
Medlem
Inlägg: 429
Blev medlem: 06 aug 2013 07:38
Ort: Borås

Nytt liv i microfibern

Inlägg av davve » 05 feb 2015 16:06

Såg ett tips på instagram att man kunde fräscha upp trista microfibertrasor genom att tvätta dom med vit vinäger. Är det någon som testat? :)
Antar att man bara skulle tillsätta det i förtvätten.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Nytt liv i microfibern

Inlägg av Lemerok » 05 feb 2015 17:03

Har också läst om det någonstans, men inte provat själv. Ska väl fungera som ett naturligt mjukmedel? Inte ha nackdelarna som sköljdmedel har.

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 509
Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
Ort: Karlstad ( Deje )

Re: Nytt liv i microfibern

Inlägg av Swingminx » 05 feb 2015 20:24

Jag använder ättiksprit :)
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Nytt liv i microfibern

Inlägg av Lemerok » 05 feb 2015 21:18

Swingminx skrev:Jag använder ättiksprit :)
Mer info! :)

Valfri ättika? Hur doserar du? Häller i sköljmedels-facket?

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 509
Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
Ort: Karlstad ( Deje )

Re: Nytt liv i microfibern

Inlägg av Swingminx » 05 feb 2015 21:25

Winborgs 12%
Kör lite på känsla men skulle gissa på att jag har i 0.3-0.4 DL.
Och den åker i sköljmedels-facket :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

Skriv svar