Jag kör silikonskrapa och sedan använder jag biltemas "handske " för enkelheten.
Men nu då... Vart får jag tag på en bra våffelduk utan att behöva göra ännu en beställning från våra kära sponsorer? (fått 3 paket på 1 veckas tid)
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Silikonskrapa?
-
Persson
- Medlem
Re: Silikonskrapa?
Senast redigerad av 4 Persson, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Så gott som torr, skulle jag vilja säga...men det tar längre tid än med torkduk på de vanliga lackytorna, men det får det vara värtPerra83 skrev:Hur pass torr blir bilen med en sån blås?
Ja brukar använda tryckluft vid lister, speglar och skarver. Tryckluft munstycket är inte det bästa kanske.
Jag gjorde också vissa försök med tryckluft tidigare, men det är blahablaha i jämförelse.
Som sagt, i mina ögon är det en höjdare
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Lemerok
- Entusiast

Vet att Mekonomen har Meguiars och Sonax våffeldukar, de är väl helt okej, men ganska dyra brukar det vara.Persson skrev:Jag kör silikonskrapa och sedan använder jag biltemas "handske " för enkelheten.
Men nu då... Vart får jag tag på en bra våffelduk utan att behöva göra ännu en beställning från våra kära sponsorer? (fått 3 paket på 1 veckas tid)
Min favorit är annars den från Pingens! Har 3 st nu.
http://www.pingens.se/p/microfiber-13/d ... taren.html
Men har även en liknande denna som är riktigt bra med.
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/m ... der-towels
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Problemet med stora torkdukar är att dom blir otäckt jobbiga att vrida ur. Ja skulle behöva skruva fast ett handikapps handtag på garagets fasad som ja kan linda runt stora torkdukar för att kunna vrida ur dom.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
Apelros
- Trogen Medlem

Manor skrev:Så gott som torr, skulle jag vilja säga...men det tar längre tid än med torkduk på de vanliga lackytorna, men det får det vara värtPerra83 skrev:Hur pass torr blir bilen med en sån blås?
Ja brukar använda tryckluft vid lister, speglar och skarver. Tryckluft munstycket är inte det bästa kanske.. Fälgar, lister, grill, dörröppningar, innanför tanklocket, i motorutrymmet, runt lysen och dekaler/märken så är den kalasbra. T.o.m däcken och gummimattorna går att få torra snabbt.
Jag gjorde också vissa försök med tryckluft tidigare, men det är blahablaha i jämförelse.
Som sagt, i mina ögon är det en höjdare.
Var köpte du din?? Vilken storlek är de??
För de finns väl två varianter??
Senast redigerad av 4 Apelros, redigerad totalt 14 gång.
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10
- Manor
- Moderator

Jag köpte den på 4 hk från England, men nu finns de för samma pris från StreetPower.
Den finns egentligen i tre varianter om man räknar med den lilla som JonkeGTX är sugen på.
Den finns egentligen i tre varianter om man räknar med den lilla som JonkeGTX är sugen på.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.