Var in på Bilbolaget idag och kollade på en XC70 av nyaste modell och fick se detta på huven.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bilar hos handlare som ser ut som skit..
-
AudiS6
- Medlem
Bilar hos handlare som ser ut som skit..
Tänkte att vi kunde starta en liten tråd med bilder på bilar hos handlare, helst nya, som ser ut som skit.
Var in på Bilbolaget idag och kollade på en XC70 av nyaste modell och fick se detta på huven.

Senast redigerad av 4 AudiS6, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Re: Bilar hos handlare som ser ut som Skamligt..
Haha orkar inte bry mig länge:)
Det är bara att att acceptera att gemene man inte ser sånt där, hur det nu är möjligt.
repor, stenskott oh större bucklor ser folk direkt men lackyta verkar väldigt få förstå hur man kollar på:)
MVH/
Det är bara att att acceptera att gemene man inte ser sånt där, hur det nu är möjligt.
repor, stenskott oh större bucklor ser folk direkt men lackyta verkar väldigt få förstå hur man kollar på:)
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Nu ska jag försvara dom lite
då man jobbat inom rekond för bilförsäljning.
Fick 4timmar att fixa en bil från soptipp till toppskick
fick en svart mazta som såg ut som dom hade haft hockey match på.
Så tänkte måste jobba fort så tog roterande och började köra med lite grövre medel och såg hur tiden ticka ifrån mig. Så smeta på vax och fick köra in den i hallen.
Ni kan säkert gissa vad som titta fram då den kom in i hallen.
Hologram och gott om dom.
Efter det börja vi med polermedel och vax med mycket filler för att dölja allt.
Så efter det blev det ingen mer roterande utan dom snåla och köpte biltemas mussepigg
Så det var en Nästan ny Audi R8 (röd) som var repig och tråkig den fick vi polera om med filler vax varannan vecka bara så den skulle se superfin ut i hallen.
då man jobbat inom rekond för bilförsäljning.
Fick 4timmar att fixa en bil från soptipp till toppskick
fick en svart mazta som såg ut som dom hade haft hockey match på.
Så tänkte måste jobba fort så tog roterande och började köra med lite grövre medel och såg hur tiden ticka ifrån mig. Så smeta på vax och fick köra in den i hallen.
Ni kan säkert gissa vad som titta fram då den kom in i hallen.
Hologram och gott om dom.
Efter det börja vi med polermedel och vax med mycket filler för att dölja allt.
Så efter det blev det ingen mer roterande utan dom snåla och köpte biltemas mussepigg
Så det var en Nästan ny Audi R8 (röd) som var repig och tråkig den fick vi polera om med filler vax varannan vecka bara så den skulle se superfin ut i hallen.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
Henke
- Ny Medlem
Jobbar med rekond på bilfirma och det där hade vi aldrig ställt in i bilhallen i det skicket.sen är det ju ganska vanligt att både kunder och säljare är och kladdar på bilarna när det står i hallen. Så man kanske inte ska skylla allt på rekondpersonalen. Personligen lägger ja för mycket tid på försäljningsbilar för att jag vill ha bra resultat så att bilen blir lätt att sälja.säljer dom mycket bilar så har ja mycket att göra.tyvärr genererar det inget lönemässigt då alla jobb är tidsatta.
Senast redigerad av 4 Henke, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Det är klart det inte är personalens fel, eller iaf inte huvud fel.
Många gånger använder man ju helt fel metoder.
Men det ja kan störa mig mkt på är att man skiter i att lägga de 10 det tar att maskera bilen.
Visst man ska väl tvätta och direkt börja polera, helst när bilen är blöt men ja har svårt att tro det betalar sig i andra änden i längden.
Nu har ja inte arbetat med handlarrekonder men har förstått att det är öken för dom som ser det som mer än ett jobb.
MVH/
Många gånger använder man ju helt fel metoder.
Men det ja kan störa mig mkt på är att man skiter i att lägga de 10 det tar att maskera bilen.
Visst man ska väl tvätta och direkt börja polera, helst när bilen är blöt men ja har svårt att tro det betalar sig i andra änden i längden.
Nu har ja inte arbetat med handlarrekonder men har förstått att det är öken för dom som ser det som mer än ett jobb.
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
Henke
- Ny Medlem
Vi brukar ta den invändigt efter tvätten så listerna får torka,då fäster tejpen lite bättre