Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Produkttips
-
peta
- Medlem
Produkttips
Hej!
Vad är lämpliga produkter till en Jet Black SAAB? Har idag 3M:s medel från svart kork (fin rubbing), gul kork (extra fin rubbing), sällan använda, ljusblå kork (polish) samt lila (Ultrafina).
Använder normalt sett polish och tar bort hologram med Ultrafina. Har varit nöjd med produkterna men den ljusblå (polishen) börjar ta slut. Maskinparken är roterande, oscillerande samt en mussepigg.
Vad är lämpliga produkter till en Jet Black SAAB? Har idag 3M:s medel från svart kork (fin rubbing), gul kork (extra fin rubbing), sällan använda, ljusblå kork (polish) samt lila (Ultrafina).
Använder normalt sett polish och tar bort hologram med Ultrafina. Har varit nöjd med produkterna men den ljusblå (polishen) börjar ta slut. Maskinparken är roterande, oscillerande samt en mussepigg.
Senast redigerad av 4 peta, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Produkttips
Om du gillar produkterna ser jag ingen anledning att gå ifrån dom.
Som ett proffs säger om du gillar en produkt använd den rätt och använd den ofta.
Som ett proffs säger om du gillar en produkt använd den rätt och använd den ofta.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
peta
- Medlem
Produkttips
Tack för svaret. Även om man är nöjd kan det ibland finnas ännu bättre alternativ som man inte har koll på, så var tanken med frågan.
Senast redigerad av 4 peta, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

Själv gillar jag Scholls och Menzernas polermedel
Har ej provat 3Ms men hört dåligt om dom så kommer nog aldrig bli av
Har ej provat 3Ms men hört dåligt om dom så kommer nog aldrig bli av
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Ted.H
- Ny Medlem
Det säljs rätt mycket 3M i Sverige så en hel del folk gillar produkterna.
Man bör dock se upp med datum märkningen, de håller ca 2 år och jag vet att många har produkter som stått mycket längre än det i stugorna. Det säger sig självt att resultatet kanske blir därefter också...
Man bör dock se upp med datum märkningen, de håller ca 2 år och jag vet att många har produkter som stått mycket längre än det i stugorna. Det säger sig självt att resultatet kanske blir därefter också...
Senast redigerad av 4 Ted.H, redigerad totalt 14 gång.
Produktnörd ======> Rupes.
-
jonkegtx
- Entusiast

Menzerna är ju ngt som de flesta på forat gillar, jag har även kört en del med Meguiars 105/205. Dammar mindre än Menzerna och "bara" 2 medel att hålla reda på. 
Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
jonkegtx skrev:Menzerna är ju ngt som de flesta på forat gillar, jag har även kört en del med Meguiars 105/205. Dammar mindre än Menzerna och "bara" 2 medel att hålla reda på.
Och av min erfarenhet tar längre tid uppnå samma glans som med motsvarande menzerna.
Ha jämfört medlen under samma förhållanden. Bäst å tillägga
Vi ha haft en jetblack saab å den körde jag svart kork på medelhårda på toptool sen gul kork på mjuka blå.
Brukade sluta med ett snabbt varv quickfinish. La aldrig lackskydd utan enbart vax då man fick polera den med jämna mellanrum för å hålla fräch. Men då räckte de oftast med mjuka blå och quickfinish å gå över bilen
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..