Jag har en röd Honda civic (2011) som jag hade tänkt prova att göra följande med:
Avfettning (alkalisk och petrokemisk)
Tvätt (med Meguiars NXT Generation Car Wash)
Clay (med Meguiars Quick Clay)
Polering (Med Meguiars Ultimate Compound Och Ultimate Polish)
Vaxning (Med Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0)
Jag har aldrig gjort en så pass grundlig genomgomg av en bil tidigare så jag behöver tips och råd från er erfarna putsare och fejare
Jag antar att min bil har väldigt mjuk lack eftersom den lätt får tvättrepor oavsett hur lätt jag är på handen när jag tvättar och oavsett om jag använder tvätthandske eller olika svampar. Dessutom är jag orolig eftersom huven har fått ett par riktigt fula områden efter att jag punktanvänt en insektssvamp (ser ut som om jag sandpapprat ett par ställen
Vågar jag använda Ultimate Compound om jag har mjuk lack och i så fall, räcker det om jag använder Ultimate Compound på de ställen där jag klantat mig med insektssvampen?
Jag har ingen polermaskin, går det att polera för hand och vad ska jag i så fall använda för att applicera polermedlet? Jag är orolig att jag ska göra så att bilen ser värre ut än innan om jag sätter igång med en maskin
Sista frågan: Kan jag göra allt detta i en vanlig GDS-hall eller måste jag hitta en annan lokal? Det är ganska mörkt och en del fukt i luften i en vanlig tvätthall, men jag har ingen bättre lokal att vara i (om ingen kan tipsa om något bra ställe med högtryckstvätt i Uppsala).
Tack på förhand / Pedigreepal