Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polera/Djuprengöra vindrutan
-
Cogo
- Entusiast

Hej på er!
Har uppmärksammat på min bils vindruta att det ligger som en hinna på den där torkarbladen. gått fram och tillbaka. Denna hinna blir jag inte av med om jag endast använder fönsterputs. Har tittat lite på Autoglym Glass Polish eller Gtechnic G4, någon som har erfarenhet av dessa produkter till vindrutan? Kan man lika gärna köra med ett vanligt polermedel på vindrutan för att få bort detta?
Mvh Magnus
Har uppmärksammat på min bils vindruta att det ligger som en hinna på den där torkarbladen. gått fram och tillbaka. Denna hinna blir jag inte av med om jag endast använder fönsterputs. Har tittat lite på Autoglym Glass Polish eller Gtechnic G4, någon som har erfarenhet av dessa produkter till vindrutan? Kan man lika gärna köra med ett vanligt polermedel på vindrutan för att få bort detta?
Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
Apelros
- Trogen Medlem

Jag kör med Pingens fönsterputs.
Är de rekond så får rutan en sväng med både avfettning och en alkalie, där efter fönsterputs.
O som topp på de kör jag polisch & Sealant från pingens med den lilla luftdrivna oscillerande från Bollnäs bilvård, gul trissa.
Rutan är rätt så ren efter det, samtidigt så blir den vaxad o vattnet bara rinner av rutan
Är de rekond så får rutan en sväng med både avfettning och en alkalie, där efter fönsterputs.
O som topp på de kör jag polisch & Sealant från pingens med den lilla luftdrivna oscillerande från Bollnäs bilvård, gul trissa.
Rutan är rätt så ren efter det, samtidigt så blir den vaxad o vattnet bara rinner av rutan
Senast redigerad av 4 Apelros, redigerad totalt 14 gång.
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10
- D4N1EL
- Medlem
Autoglyms funkar bra tycker jag, brukar även köra lera innan jag lägger Aquapel el PPS. Har oöppnad G4 o G5 hemma, ska testa G4:an innan jag lägger G5. Vanligt polermedel har jag inte provat.
Senast redigerad av 4 D4N1EL, redigerad totalt 14 gång.
- WaxDog
- Sponsor

Re: Polera/Djuprengöra vindrutan
Autoglyms Glass Polish löser det mesta, annars finns ju Aquapels rengöringsdukar som är riktigt effektiva. Personligen kör jag med dukarna.
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

tack för svar alla. får se vad det blir då. men ingen som vet om vanliga polermedel fungerar till rengöring, eller kanske typ en cleaner t.ex ultima ppp?
mvh magnus
mvh magnus
-
Apelros
- Trogen Medlem

Fick tipset av någon här på forumet, han körde P&S från pingens på rutan.Cogo skrev:tack för svar alla. får se vad det blir då. men ingen som vet om vanliga polermedel fungerar till rengöring, eller kanske typ en cleaner t.ex ultima ppp?
mvh magnus
De funkar bra, enkelt o smidigt.
Jag körde faktiskt med en så kallad "final inspektion" innan poleringen av rutan på min fars caddy.
För att se om de gjorde någon skillnad på resultatet.
O de håller fortfarande, de var ca 3 månader sedan.
Senast redigerad av 4 Apelros, redigerad totalt 14 gång.
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10
-
Cogo
- Entusiast

återkom gärna med hur G4 fungerade.D4N1EL skrev:Autoglyms funkar bra tycker jag, brukar även köra lera innan jag lägger Aquapel el PPS. Har oöppnad G4 o G5 hemma, ska testa G4:an innan jag lägger G5. Vanligt polermedel har jag inte provat.
mvh Magnus
-
Cogo
- Entusiast

ni som testat autoglym glass polish, hur har ni kört den? för hand eller med maskin?
mvh Magnus
mvh Magnus
- D4N1EL
- Medlem
Med MF. Funderade på att snabbköra med DA men läste att flera tyckte den torkade för fort så jag fegade ur. Kommer att köra G4 för hand också, återkommer kring den.
Senast redigerad av 4 D4N1EL, redigerad totalt 14 gång.
-
Masten
- Medlem
Jag använder Einszett Glaspolish, köpte en flaska på 150 ml för ett par år sedan och har fortfarande hälften kvar trots användning på flera bilar. Fungerar riktigt bra och tar bort alla möjliga beläggningar på rutorna!
Senast redigerad av 4 Masten, redigerad totalt 14 gång.
- WaxDog
- Sponsor

För hand går bra, medlet ska bara lösa de föroreningarna/Skiten som finns på rutan, så ta god tid på dig och gör det i skuggan så blir det kanonbra.Cogo skrev:ni som testat autoglym glass polish, hur har ni kört den? för hand eller med maskin?
mvh Magnus
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
wallnermike
- Medlem
Sv: Re: Polera/Djuprengöra vindrutan
jag har testat G4. Körde för hand det torkar väldigt fort så kör bara en liten yta åt gången. Jag körde en fjärdedel av rutan och fick använda fönsterputs för att få bort resterna det satt riktigt hårt. Men rutan blev väldigt renCogo skrev:
återkom gärna med hur G4 fungerade.
mvh Magnus
Skickat från min SGS2 via Tapatalk 2
Senast redigerad av 4 wallnermike, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color it's a part time job.
-
jonkegtx
- Entusiast

Sv: Polera/Djuprengöra vindrutan
G4 har också jag använt på ett gäng bilar, det blir rent och fint men är riktigt jobbigt att få bort om det torkar in! 
Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Skickat från min ST27i via Tapatalk 2