Vill testa lite nya produkter på min bil. Har varit väldigt trogen med att använda Meguiars men blev också sugen att testa något annat. Lite märke som jag läst och sett lite är FireGlaze, AutoGlym, Menzerna. Vad är bäst inom dessa märke? Vill ha hög finish på bilen. Polering, Wax och ett riktigt bra Waxskydd? Tacksam för svar! För att få lite disku. vad använder ni er av och bra/dåligt? Mvh
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Testa nya produkter?
-
Rohlin94
Testa nya produkter?
Tjena!
Vill testa lite nya produkter på min bil. Har varit väldigt trogen med att använda Meguiars men blev också sugen att testa något annat. Lite märke som jag läst och sett lite är FireGlaze, AutoGlym, Menzerna. Vad är bäst inom dessa märke? Vill ha hög finish på bilen. Polering, Wax och ett riktigt bra Waxskydd? Tacksam för svar! För att få lite disku. vad använder ni er av och bra/dåligt? Mvh
Senast redigerad av 4 Rohlin94, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

Re: Testa nya produkter?
Menzerna Polermedel och Power Lock lackskydd är ju några klara favoriter 
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Cogo
- Entusiast

Fireglaze har jag inte testat ännu. Men Autoglym har Super Resin Polish och Extra Gloss Protection som är mycket trevliga produkter att jobba med. Dessa två ihop på en bil gör det mycket blank och bilen får ett starkt skydd. Menzerna Powerlock har jag inte heller testat ännu men har lite här hemma, sägs vara riktigt bra skydd.
Har även BBVs egna Superguard här hemma som jag lagt på sommarfälgarna, ett trevligt lackskydd.
Om du är sugen på att testat ett snabbvax/sprayvax så kan jag rekommendera Autoglym Aqua Wax, en härlig produkt som fkatiskt gav ett ganska bra skydd för att vara ettt sprayvax,
Mvh Magnus
Har även BBVs egna Superguard här hemma som jag lagt på sommarfälgarna, ett trevligt lackskydd.
Om du är sugen på att testat ett snabbvax/sprayvax så kan jag rekommendera Autoglym Aqua Wax, en härlig produkt som fkatiskt gav ett ganska bra skydd för att vara ettt sprayvax,
Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
Rohlin94
Tack för svaren! Bilen är silvergrå som jag har, svårt att få fram den djupa glasen då. Mvh