Det såg ut som om någon sprejmålat i närheten och att det blåst en dusch på en ganska koncentrerad del av skärmen. Jag testade att clay:a, polera (för hand) utan resultat. Då testade jag med ett litet fint rakblad och noterade att det inte alls verkade vara något på ytan utan att det är som en massa stenskott
Det känns helt ologiskt. Det är ingen yta som ens borde vara utsatt för stenskott direkt?
Jag gjorde nu ett litet försök att dutta i (Chipex) färg lite försiktigt i ett antal av de små "stenskotten" för att vid ett senare tillfälle försöka polera upp ytan och se om man kan få till det bättre.
Hur som helst så känns hela skadan underlig. Just att det är på en så pass liten och egentligen icke utsatt yta som är drabbad.
Det gick inte att ta några bilder på skadan. När solen låg på så syntes ingenting, och även när jag skuggade ytan så fastnade det inte på bilden. Det enda som syntes var bilderna efter chipex-färgen. Jag har inte eftertorkat med specialvätskan, utan jag ska se om det går att polera till det i efterskott istället. Fungerar inte det så går det faktiskt att ta specialvätskan flera dagar i efterskott. Nu ser det ut som om Subarun har mässlingen på den drabbade ytan

Om man tittar noga på den sista bilden så kan man se vissa små mörkare prickar...så såg det ut på nästan hela ytan...precis som ett färgstänk från en sprayburk.
Är det någon som har en idé vad detta kan vara och varifrån det kommit.
Jag noterade inte detta vid poleringen och Opti-Coat 2.0 behandlingen, men iofs så är det bara i ett speciellt ljus som jag såg prickarna nu också. När man polerar så är man ju dock noggrann så då borde jag ha sett detta, tycker jag.
Jaja, det är väl inte hela världen...men visst blir man besviken när man tycker att man är så noga och rädd om bilen hela tiden