Ett ganska trist jobb då den var riktigt fin redan innan...och med sin silverfärg är svårt att se dess skavanker.
Jag gav mig dock tusan på att göra en rejält seriös polering i år. Den polerades med TopTool, gula trissor, Menzerna PF2500, samt därefter blåa trissor och Menzera SF4000.
Inga före och efterbilder...på något sätt är det svårt att se någon egentlig skillnad, men visst fick jag bort en del tvättrepor och skavanker.
Idag tvättades den med HD Grön i Foam lancen och högtryckstvätten:

Det fick ligga på några minuter innan det spolades bort med vatten.
Därefter torkade jag hela bilen med Metro Vac Air Blastern, samt spritade den 2-3 gånger med BBV:s blå IPA och torkades med mikrofiberduk.
Lackskyddet blev i år Opti-Coat 2.0. Skitsvårt att jobba med på en silverfärgad bil...då det är väldigt svårt att se vart man varit och var Opti-Coat:en läggs på för tjockt. Det var betydligt lättare på Forden som ju är vinröd. I övrigt så är det lättjobbat, och det gick åt cirka 8-9cc av de ursprungliga 20cc.
I morgon ska lister och däck behandlas på nytt med Ultima Tire & Trim, samt registeringskyltarna ska sättas tillbaka. Därefter hoppas jag kunna visa lite efterbilder