Efter att ha smygläst här i ett par månader och kollat en del instruktionsvideor på youtube gav jag mig häromdagen på mitt första objekt.
Valet av material föll på en DAS-6 pro, hex-logic orange och vita trissor samt meguiars 105 samt 205 (ja, jag har tittat på junkman 2000
Bilen vart en ganska nedgången Skoda Fabia -97 med röd lack.
Resultatet blev genomgående helt ok!
Men jag upplevde det väldigt svårt att komma åt på smalare partier "A-stolpar, kring regplåt och grill" pga. att maskinen slutar att snurra om den inte läggs relativt plant. Den bara vibrerar, vilket inte verkar ge något som helst resultat. Försökte polera med lite medel på en microfiberduk men det ville inte heller ge med sig. Hur bär ni er åt här?
Skall passa på att fråga också hur man bör underhålla trissorna när man håller på? Jag använde 3 droppar medel per "omgång" men tyckte att trissorna blev tilltäppta ganska snart. Då sköljde jag ur dem med några droppar diskmedel och torkade dem genom att sätta dem på maskinen och varva (centrifugera). Det kanske är helt åt Huggormars avföda fel? Tog onödigt lång tid iaf, känns det spontant som. Nu har jag gjort detta med mina oranga hex-logic trissor kanske 7-8 gånger. Är de förbrukade? Känns som det är svårt att få distans till vad man håller på med och hur resultaten skiljer sig när man är helt uppe i det.
Tack på förhand