Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Biltvätt på uppfart
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Biltvätt på uppfart
Får väcka en gammal tråd med några frågor
om man inte har någon gör det själv tvätt station i närheten och vill verkligen inte köra bilen i borst tvätt
Gör det saken bättre då att tvätta bilen med svanen märkta produkter ?
För som en tidigare person skrev mycket lossar ju från bilen ändå vid hårt regn så det är ju ingen ursäkt där.
Så om vi ser det så här
lätt smutsig bil
HD grön (svanenmärkt)
diskmedel (svanen) Vet att man inte ska ta det men detta gäller enbart för att framstå som miljövän.
Så tror ni sådant val gör någon skillnad än om man hade valt något vanligt bilschampo
om man inte har någon gör det själv tvätt station i närheten och vill verkligen inte köra bilen i borst tvätt
Gör det saken bättre då att tvätta bilen med svanen märkta produkter ?
För som en tidigare person skrev mycket lossar ju från bilen ändå vid hårt regn så det är ju ingen ursäkt där.
Så om vi ser det så här
lätt smutsig bil
HD grön (svanenmärkt)
diskmedel (svanen) Vet att man inte ska ta det men detta gäller enbart för att framstå som miljövän.
Så tror ni sådant val gör någon skillnad än om man hade valt något vanligt bilschampo
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Funk
- Moderator

Så länge man undviker petrokemiska produkter så spelar det ingen större roll vad man använder vid enstaka tvättar hemma. Problemet är i första hand inte medlen i sig utan vad man spolar/tvättar av bilen.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Ok
Såg en härlig produkt från England som är för bilvårdare proffs som amatörer
det är en stor duk du kör upp på sedan fylla ramen runt om med luft via el gissar vanligt vägguttag
i denna process sugs även vattnet och alla medel igenom ett filter som ska sortera bort allt farligt innan det släpps från duken och kan rinna ut.
Finns möjligheter att spara all vätska om man vill vara riktig miljövän.
Men tror det lär ta många hårda regler innan vi ser en medel Svensson stå med en sådan på gatan.
http://www.youtube.com/watch?v=ysQKQTDPe3s
Såg en härlig produkt från England som är för bilvårdare proffs som amatörer
det är en stor duk du kör upp på sedan fylla ramen runt om med luft via el gissar vanligt vägguttag
i denna process sugs även vattnet och alla medel igenom ett filter som ska sortera bort allt farligt innan det släpps från duken och kan rinna ut.
Finns möjligheter att spara all vätska om man vill vara riktig miljövän.
Men tror det lär ta många hårda regler innan vi ser en medel Svensson stå med en sådan på gatan.
http://www.youtube.com/watch?v=ysQKQTDPe3s
- Manor
- Moderator

Det var en riktigt smart matta
.
Frågan är dock varför man inte fick se vad de gjorde med vattnet efter tvätten
.
Den kanske inte heller skulle må så bra av tungre kemikalier (kallavfettning, alkalisk avfettning), men nu var ju inte direkt vi svenskar målgruppen
.
Frågan är dock varför man inte fick se vad de gjorde med vattnet efter tvätten
Den kanske inte heller skulle må så bra av tungre kemikalier (kallavfettning, alkalisk avfettning), men nu var ju inte direkt vi svenskar målgruppen
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
När svenskar tvättar bilar så viker sig tvättmattor 
- Rednales
- Kemiexpert

Vi får helt enkelt sluta lackskydda våra bilar, annars åker vi väl dit när det regnar.
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- SAABninefive
- Trogen Medlem

Som jag förstått så får man tvätta bilen på sin tomt så länge det inte rinner ner i dagvattenbrunnen, jag ska få min uppfart gjord nu i vår och då la jag till en ränna längst ut mot gatan där mitt tvättvatten kommer samlas och sugas upp av marken, allt för att ingen ska kunna käfta med mej
Grannarna tycker ju redan att jag är helt pervers som står och gnuggar bilar hela sommaren
PS: Alla och då menar jag ALLA mina grannar är maskinborst tvättare med as repiga bilar
PS: Alla och då menar jag ALLA mina grannar är maskinborst tvättare med as repiga bilar
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13