Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tvättsvampar

Diskutera bilvårdsprodukter här
danne67
Medlem

Tvättsvampar

Inlägg av danne67 » 26 mar 2013 21:36

hej

Jag har funderat lite under vintern. Jag har hela tiden kört de vanliga grå profilerade svamparna som säljs av de flesta forumssponsorerna. Tycker att de fungerat bra, men hade glömt att beställa och nu har jag kört ett antal gånger med OKs vanliga gula (utan schampo och vax förstås). Och tro det eller ej, men jag gillar dom. Visst, de profilerade känns kanske lite bättre mot lacken - eller så inbillar jag mig... Men OKs är gula... :nicka

Fördelen är som jag ser det att man direkt ser om man varit på ett ställe där avfettningen och högtrycket inte tagit bort all skit... Och sedan är det busenkelt att använda sköljhinken ett par, tre gånger för att få svampen gul och fin igen (och förhoppningsvis fått bort skiten :jeps ).

Är det någon som har ett alternativ till OKs med högre kvalitet, men med gul, vit eller annan ljus färg? Reservdelsgurun har en 'tvättsvamp delux' i microfiber som är ljus i färgen och tvättbar (tvättar alltid alla använda MF dukar efter varje gång jag använt dem, så varför inte även en eller några tvättsvampar?). Är det någon som testat denna? Eller några andra förslag, eller finns det andra poänger som jag missat??? :oops:
Senast redigerad av 4 danne67, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Tvättsvampar

Inlägg av LineaR » 26 mar 2013 21:45

Jula har nån microfiber svamp med lockar..märke hamron
Kolla in där kanske kan vara nåt? ;)
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.

Reservdelsgurun

Inlägg av Reservdelsgurun » 26 mar 2013 21:47

Ingen egenreklam utanför sponsortråden:

Thomas
Senast redigerad av 6 Reservdelsgurun, redigerad totalt 14 gång.
Anledning: Egen reklam raderad

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av LineaR » 26 mar 2013 22:37

har en fundering på att beställa den..några frågor hur stor är den? vilken temp.. ska man tvätta den i? :D

Skriv svar