Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fråga kring BBV:s produkter
-
unclebans
- Medlem
Fråga kring BBV:s produkter
Beställde hem deras Superguard V3 och deras Shine Extra. Jag kanske har missuppfattat infot men gissar att V3 är en lackskydd och Shine Extra är en vax? Min fråga är i alla fall:
Kan jag lägga V3 först och sen lägga på den andra eller kommer Shine Extra att lösa upp V3? Ger det något att göra så? Tyckte det luktade lösningsmedel i båda...
Kommer även att göra ett litet ovetenskapligt test av dessa två medel på huven.
Kan jag lägga V3 först och sen lägga på den andra eller kommer Shine Extra att lösa upp V3? Ger det något att göra så? Tyckte det luktade lösningsmedel i båda...
Kommer även att göra ett litet ovetenskapligt test av dessa två medel på huven.
Senast redigerad av 4 unclebans, redigerad totalt 14 gång.
-
unclebans
- Medlem
Re: Fråga kring BBV:s produkter
Nu har jag lagt på V3 på hela bilen, förutom på huven där halva fått Shine Extra istället. Tänkte testa hållbarheten...
Märkte ingen som helst skillnad i glanset, varken med eller utan medel eller mellan medlen. Förmodligen bra underarbete
Märkte ingen som helst skillnad i glanset, varken med eller utan medel eller mellan medlen. Förmodligen bra underarbete
-
tobbegubben
- Trogen Medlem

Ok, vad tyckte du om V3 då?unclebans skrev:Nu har jag lagt på V3 på hela bilen, förutom på huven där halva fått Shine Extra istället. Tänkte testa hållbarheten...![]()
Var det lätt att lägga på?
Lade du förhand eller med maskin?
Senast redigerad av 4 tobbegubben, redigerad totalt 14 gång.
-
unclebans
- Medlem
La det för hand och det var ganska ok att lägga på. Konsistensen gör att det kan vara lite svårt att få det riktigt tunt men det gick. Kanske ska testa med maskin nästa gång.
Torka bort var inte så svårt heller med mikrofiberduk.
Torka bort var inte så svårt heller med mikrofiberduk.
-
unclebans
- Medlem
Nu fyra månader och 2 tvättar efter har jag inget skydd kvar på huv och tak. På sidorna finns fortfarande lite skydd kvar men det är på väg att ge upp. Misstänker att antingen solen eller smuts/damm/pollen som hamnat på de horisontella sidorna har slitit bort skyddet i förtid.
Tyvärr märkte jag inte när skyddet försvann på huven pga få tvättar. Bilen har inte varit så mycket i bruk så det har inte behövt tvättas lika ofta.
Slutresultat: V3 kan hålla i upp till 4 månader på bil som står utomhus dygnet runt. Skulle dock gissa att hållbarheten på en bruksbil som används och tvättas oftare blir mindre.
Tyvärr märkte jag inte när skyddet försvann på huven pga få tvättar. Bilen har inte varit så mycket i bruk så det har inte behövt tvättas lika ofta.
Slutresultat: V3 kan hålla i upp till 4 månader på bil som står utomhus dygnet runt. Skulle dock gissa att hållbarheten på en bruksbil som används och tvättas oftare blir mindre.
-
Cogo
- Entusiast

ojdå, vad jag har förstått det som så bör Superguard v3 hålla ca 6 månader, men detta visar ju på ett annat resultat.
mvh magnus
mvh magnus