Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016

Mild HD-grön blandning som får sitta en stund, och därefter högtryck.miken skrev:jag tycker det är ett måste om du har en svart bil då är den underbar skummet löser upp smutsen bra och du får bort den värsta skiten innan du tar fram tvättvanten![]()
Sommartid klarar jag mig inte utan den

jag håller inte med dig jag tycker HD grön sliter för mycket på lackskydd även om du blandar det svagt så jag använder inte det sommartid endast ett milt shampoo som tex BBVs Arti+.Manor skrev:Mild HD-grön blandning som får sitta en stund, och därefter högtryck.miken skrev:jag tycker det är ett måste om du har en svart bil då är den underbar skummet löser upp smutsen bra och du får bort den värsta skiten innan du tar fram tvättvanten![]()
Sommartid klarar jag mig inte utan den
Det ger lika bra resultat, tycker jag...och man slipper att känna sig som en miljöbov hemmavid.
Om man har en riktig tvättplats att hålla till på så kan ju dock bägge teknikerna kombineras för ett ännu bättre resultat.
Jag kan ju också ha använt mig av fel "skumprodukter"...jag har bara testat några olika, men det finns ju massor.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016

Jag får väl helt enkelt ge foamlancen en ny chansmiken skrev:jag håller inte med dig jag tycker HD grön sliter för mycket på lackskydd även om du blandar det svagt så jag använder inte det sommartid endast ett milt shampoo som tex BBVs Arti+.
Skummet från Foamlancen gör att medlet alltid är i rörelse och gör att det löser upp smutsen väldigt effektivt HD grön bör du spola av ganska fort medans skummet från en foamlance kan ligga på en bra stund innan det dunstar bort så du måste spola bort det