Hej på er alla.
Har en liten fundering gällande Glaze produkter och prep produkter. Produkter som jag pratar om är t.ex Ultima PPP, Prima Amigo, ValetPro Achilles prep, m.m.
Dessa produkter rengör lacken samt korrigerar en del defekter med hjälp av fillers m.m. Nu undrar jag om det är någon som vet hur länge effekten från fillers baserade produkter håller om man lägger eller lackskydd ovanpå? Håller det så länge som lackskyddet håller eller endast ett par tvättar?
Mvh Magnus
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Glaze och prep produkter?
-
Cogo
- Entusiast

Glaze och prep produkter?
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
beatnec
- Ny Medlem
Re: Glaze och prep produkter?
Tjena
Jag har kört med amigo en del. Den håller lika länge som skyddet.
Lägger du den utan skydd så går den bort nästan helt efter en tvätt.
Jag har kört med amigo en del. Den håller lika länge som skyddet.
Lägger du den utan skydd så går den bort nästan helt efter en tvätt.
Senast redigerad av 4 beatnec, redigerad totalt 14 gång.
-
wallnermike
- Medlem
I slutet av förra vintern la jag poor boys black hole på min svarta saab och jag vart faktiskt förvånad över hur pass bra det höll(för att vara en glaze). Höll i en månad innan pärlningen började avta och det kändes fortfarande att det var en len yta efter ca två till tre månader när jag polerade bilen. Nu la jag ju det utan att toppa med vax eller lackskydd så det kanske var helt o intressant vetande för dig
/Mike
/Mike
Senast redigerad av 4 wallnermike, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color it's a part time job.
-
Cogo
- Entusiast

alla synpunkter är bra. kul att höra att dessa produkter ändå behåller sin funktion ett tag. har Achilles prep som jag tänkte testa i år.