Det verkar vara en händig pryl som många gillar.
Prislappen är dock tyvärr väldigt hög, även om det finns Kina kopior att beställa.
Klarar man att driva en Tornador med en 3hk tryckluftskompressor, eller kräver den mer än så.
Ni som har en Tornador...vad säger ni...är ni nöjda med ert köp?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tornador Black
- Manor
- Moderator

Tornador Black
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- e_king
- Entusiast

Re: Tornador Black
Jag köpte en Twister Maxx för ett tag sen och har bara provkört den en gång. Den drar mycket luft och kör man den länge på lite större ytor så jobbar kompressorn hela tiden och till slut får man pausa för att trycket ska komma ifatt. Det känns som den ligger mellan blåspistol och mutterknackare i förbrukning. Jag tror att det ska funka bra när man ska köra inredning med den. Min kompressor är en ABAC från JULA, 8-10 år gammal. 3hk & 310l/min om jag kommer ihåg rätt (kan vara 270l/min också). Twistern drar 310l/min och Tornadorn 270l/min enligt uppgift på nätet.
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Vad är en Twister Maxx, och var köpte du den?
Är det ett bättre pris än på Tornador Black?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
Daniel N
- Medlem
Manor skrev:Det verkar vara en händig pryl som många gillar.
Prislappen är dock tyvärr väldigt hög, även om det finns Kina kopior att beställa.
Klarar man att driva en Tornador med en 3hk tryckluftskompressor, eller kräver den mer än så.
Ni som har en Tornador...vad säger ni...är ni nöjda med ert köp?
Jag har en Tornador, dock ingen black utan den äldre varianten. Hade tidigare samma kompressor som du och då får man pausa relativt ofta om man inte bara kör enstaka saker som typ ett luftutblås eller liknande. Nu har jag lokal med tillgång till i princip obegränsad mängd luft och då uppskattar jag Tornadon betydligt mer!
Summa sumarum: Tornador är en mycket trevlig och användbar pryl men den kräver ganska mycket luft för att fungera optimalt
Senast redigerad av 4 Daniel N, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Köpte min från Reservdelsgurun. Ett kit med rengöringsmedel och mf dukar för 1495:-Manor skrev:Vad är en Twister Maxx, och var köpte du den?
http://reservdelsgurun.se/bilvard/rengo ... tol-paket/
Det finns lite billigare från ebay/ Tyskland, men det kändes bökigare om det skulle ha varit ngt fel.
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Tack för alla svar.
Det verkar inte som om Tornador ska ligga högst upp på min "bra-prylar-att-ha" lista.
En större kompressor än den jag köpt nyligen blir det inte. Jag har inte 3-fas i mitt förråd, och det är knappt att jag borde kunna köra den jag nu köpte.
Det verkar inte som om Tornador ska ligga högst upp på min "bra-prylar-att-ha" lista.
En större kompressor än den jag köpt nyligen blir det inte. Jag har inte 3-fas i mitt förråd, och det är knappt att jag borde kunna köra den jag nu köpte.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)