Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bästa DA maskinen ?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Frebba
Medlem

Bästa DA maskinen ?

Inlägg av Frebba » 25 feb 2013 16:16

Vilken tycker ni är bäst ?
Finns ju en uppsjö av dem nu. Tänkte man kunde komplettera arsenalen med en sådan.

Finns ju Rupes, das6, meguiars, flex 3401 mm mm

Vore ju intressant om man kunde jämföra med en toptool/PRO tool

Vilka ger mest avverkan och mest Bang fot the buck?
Senast redigerad av 6 Frebba, redigerad totalt 14 gång.

Cogo
Entusiast
Entusiast

Re: Bästa DA maskinen ?

Inlägg av Cogo » 25 feb 2013 17:17

Intressant att följa denna tråd och höra lite olika erfarenheter. Är också lite inne på en enkeloscillerande maskin.

Mvh Magnus
Senast redigerad av 6 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 25 feb 2013 17:42

Den perfekta maskinen för alla individer och tillfällen finns nog inte.
Jag hoppas på TopToolen som jag nyss köpte begagnad, men så lite som jag polerar per år så hade min roterande AEG samt MussePigg fungerat fortfarande.

Om det är enkeltrissa (oscillerande) som är önskan så verkar Rupes kunna vara "da shit" :).
Senast redigerad av 6 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 25 feb 2013 17:42

Svårt att säga vilken som är bäst då måste man ju ha tillgång att prova alla först men jag har själv en Flex 4301 och den är jag sjukt nöjd med :best den fixar alla jobb :cheers
Senast redigerad av 6 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Jonke
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Jonke » 25 feb 2013 18:20

miken skrev:Svårt att säga vilken som är bäst då måste man ju ha tillgång att prova alla först men jag har själv en Flex 4301 och den är jag sjukt nöjd med :best den fixar alla jobb :cheers

om du menar 3401 så. :lol:

skämt å sido, har också en flex 3401a och är riktigt nöjd med den, visst den vibrerar men polerar man på hobbynivå så är det nog inte så farligt, har inte hunnit testa den med optipads, men med mediumtrissor klipper den riktigt fint ! :)
Senast redigerad av 6 Jonke, redigerad totalt 14 gång.

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 25 feb 2013 19:04

om det är någon som tittar i denna tråden som känner för att sälja en enkeloscillerande maskin så kan jag vara intresserad, beroende på pris. Hoppas på att Ase kan göra en liten recension av sitt nya inköp av Rupes maskinen.

mvh Magnus
Senast redigerad av 6 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 26 feb 2013 01:32

Jonke skrev:
miken skrev:Svårt att säga vilken som är bäst då måste man ju ha tillgång att prova alla först men jag har själv en Flex 4301 och den är jag sjukt nöjd med :best den fixar alla jobb :cheers

om du menar 3401 så. :lol:

skämt å sido, har också en flex 3401a och är riktigt nöjd med den, visst den vibrerar men polerar man på hobbynivå så är det nog inte så farligt, har inte hunnit testa den med optipads, men med mediumtrissor klipper den riktigt fint ! :)
Klart jag menar 3401 när man skriver med mobilen kan den ibland få för sig att kasta om bokstäver :shock:
Sen jag skaffade Flex 3401 har min 3M Roterande bara legat på hyllan och sammlat dam :cheers
Tycker den är mycket smidig och behändig och plockar lika mycket repor som en roterande om du kör med optipads :jeps

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Skriv svar