Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Produkter för buckelborttagning
- mrjohn
- Medlem
Produkter för buckelborttagning
Hej,
Jag tänkte köpa hem ett kit och börja öva på att trycka ut bucklor. Är det någon som kan tipsa mig om återförsäljare av bra produkter? Skall man ha metallspetsar eller de som är klädda i plast? Jag vill köpa hyggliga produkter från början då jag har hört att de billigaste är mjuka i metallen och därmed svåra att jobba med.
Tips?
Jag tänkte köpa hem ett kit och börja öva på att trycka ut bucklor. Är det någon som kan tipsa mig om återförsäljare av bra produkter? Skall man ha metallspetsar eller de som är klädda i plast? Jag vill köpa hyggliga produkter från början då jag har hört att de billigaste är mjuka i metallen och därmed svåra att jobba med.
Tips?
Senast redigerad av 4 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
- Jonke
- Trogen Medlem

Re: Produkter för buckelborttagning
Plastklädda kan vara en fördel. Men tror man ska blanda. Läste en artikel om en kille och han gjorde sina egna verktyg efter behov.
Roligt att du vill börja med s.k smart-repair, kommer bli mycket sånt i framtiden
Roligt att du vill börja med s.k smart-repair, kommer bli mycket sånt i framtiden
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
-
Gråben
- Trogen Medlem

Köpte kittet jag har från e-bay, men jag misstänker att det är av mjukare slaget. Men jag har inget att jämföra med. Det finns rätt bra utbud med spetsar att köpa beroende på vilket " kitt " man köper, Det följde med plastskydd som man kan montera på spetsarna på verktygen jag köpte. Annars kan man tejpa spetsen för att få den mjukare. Men det är väldigt rogivande då man sitter och grejjar på med en buckla 
Senast redigerad av 4 Gråben, redigerad totalt 14 gång.
- Jonke
- Trogen Medlem

Jag borde satsa på detta. Blir ju en hel del dörrar och sånt att träna på 
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Det blev ett svindyrt kit från USA. Kanske var dumt att börja med ett dyrt set men det är så irriterande att inser att man köpt skräp.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Tror du gjorde helt rätt, Dels har du många delar som räcker livet ut, sen är det väl lite som alla verktyg.
Det finns kanske godbitar men ska man pyssla seriöst och producera så är det sällan värt att köpa skitsaker.
Hoppas det går bra för dig!
MVH/
Det finns kanske godbitar men ska man pyssla seriöst och producera så är det sällan värt att köpa skitsaker.
Hoppas det går bra för dig!
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Tack. Det skall bli spännande att se hur svårt det är att lära sig.
Man fick med 3st instruktionsfilmer på DVD som jag hoppas är detaljerade för ingen på Youtube avslöjar ju hemligheterna, bara resultaten
Man fick med 3st instruktionsfilmer på DVD som jag hoppas är detaljerade för ingen på Youtube avslöjar ju hemligheterna, bara resultaten
- jujimbo
- Entusiast

Mrjohn vilket kit har du köpt?
Är det från denttime.com?
Är det från denttime.com?
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Bra gissat! Deras största startpaket. Vad tror du om det?
- jujimbo
- Entusiast

Av vad jag förstått så är dom i topp i branschen inom detta, kollar man deras videor på nätet så märks det att dom inte är några pajasar utan verkligen kan detta.
Så jag tror det är
Så jag tror det är
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Nu har prylarna kommit hem och det verkar vara riktigt bra kvalitet. Utbildningsfilmen höll också hög klass så nu är det bara att börja öva. Dom säger att det tar ca 500 bucklor innan man blir riktigt duktig. Tur man har tjänstebil...stackare 
-
danne67
- Medlem
Bara att åka till stormarknaden, titta ut några bilar med barnstolar på familjeparkeringen, ställa sig mellan dessa och, tralala, minst 500 bucklormrjohn skrev:Nu har prylarna kommit hem och det verkar vara riktigt bra kvalitet. Utbildningsfilmen höll också hög klass så nu är det bara att börja öva. Dom säger att det tar ca 500 bucklor innan man blir riktigt duktig. Tur man har tjänstebil...stackare
Senast redigerad av 4 danne67, redigerad totalt 14 gång.
- mrjohn
- Medlem
Det får nog bli att köpa en övningsbil... Lär krävas massor av träning för efter första försöket inser jag att det är SVÅRT....