Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Val av Fälgborste och Fälgrent

Allt utvändigt arbete och produktval.
popp
Entusiast
Entusiast

Inlägg av popp » 20 dec 2012 13:14

Hej.
Frågan har säkert varit uppe innan men jag frågar igen. :)
Vilken tvättborste och fälgrent tycker ni är bäst? :P
Mvh peter
Senast redigerad av 4 popp, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast

Re: Val av Fälgborste och Fälgrent

Inlägg av miken » 20 dec 2012 13:33

Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 20 dec 2012 21:18

Själv tycker jag att Valet Pro Blue Gel Wheel Cleaner är riktigt vass! Men även RIM7 som Miken nämnde är bra. Och sedan finns förstås Biltema... Den löser allt och lite till :best
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

badab
Ny Medlem

Inlägg av badab » 22 dec 2012 13:07

Själv kan jag rekommendera Profi Fälgrengöring från SONAX då kan man kasta borsten om man har rätt högtryckstvätt. Oavsett så är alkaliteten eller syrainnehållet väsentligt för mig. Inte helt enkel att hitta men väl värt besväret.
Senast redigerad av 4 badab, redigerad totalt 14 gång.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 22 dec 2012 14:37

badab skrev:Själv kan jag rekommendera Profi Fälgrengöring från SONAX då kan man kasta borsten om man har rätt högtryckstvätt. Oavsett så är alkaliteten eller syrainnehållet väsentligt för mig. Inte helt enkel att hitta men väl värt besväret.
Då har du nog aldrig haft ett par riktigt skitiga fälgar heller om du inte behöver borsten :lol:
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 22 dec 2012 14:58

Håller nog med miken där, alternativt att högtryckstvätten är så kraftig att den tar lacken på fälgarna också... ;)

Själv kör jag med lite av varje..Blue&Green, Smartabs eller Wolf's Deironizer efter behov. Borstar finns det ett helt batteri av..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
addebe
Medlem

Inlägg av addebe » 22 dec 2012 20:39

Jag kör Bilberryn från Valet Pro, den är grym. Sen kör jag en vanlig schampo-svamp tillsammans med Megs Ultimate Wash & Wax och toppar med någon detailer, renare än renast check!

Som backup har jag alltid Biltemas, den är relativt giftig mot smutsen.

/ Andreas
Senast redigerad av 4 addebe, redigerad totalt 14 gång.

badab
Ny Medlem

Inlägg av badab » 27 dec 2012 00:41

miken skrev:
badab skrev:Själv kan jag rekommendera Profi Fälgrengöring från SONAX då kan man kasta borsten om man har rätt högtryckstvätt. Oavsett så är alkaliteten eller syrainnehållet väsentligt för mig. Inte helt enkel att hitta men väl värt besväret.
Då har du nog aldrig haft ett par riktigt skitiga fälgar heller om du inte behöver borsten :lol:
Haft ett par:) men det är vara att testa. Tyvärr är det allt för många produkter man tidigare testat men resultatet efter ett par tvätt är jävligt på känsliga typer av fälg. Har du testat produkten? Borstningen är minimerad men glansen ökar alltid vid manuell tvätt med svamp eller bordte +schampo efteråt.

Skriv svar