Det gör man. Jag blandar diskmedel/vatten.
Till lera, vatten/schampo
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Re: Rengörings kloss
-
deciso
- Trogen Medlem

Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.
-
danne5
- Entusiast

Till alla Leror och karossvampar använder man en speciell lube av något slag, eller en blandning av bilshampoo/diskmedel och vatten! 
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
- WaxDog
- Sponsor

Förutom till Bilt Hambers lera som ska ha vatten.... 
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
Masten
- Medlem
Jag har använt Sonus-leran (som säljs hos bl.a. BBV) med endast vatten och tycker det fungerar bra. Vad är det egentligen som skiljer Bilthamber-leran rent tekniskt?WaxDog skrev:Förutom till Bilt Hambers lera som ska ha vatten....
Senast redigerad av 4 Masten, redigerad totalt 14 gång.
- WaxDog
- Sponsor

Denna fråga kom upp en annan gång så jag frågade Bilt Hamber just detta och svaret blev:
"We formulated the clay to work with water its very hydrophobic which enables it to maintain a layer of water between the clay and the paint some other clays are not able to do this, you can use a lubricant without any detrimental effect but there is no reason to do so.
Best regards, John"
Masten, när blir det uppdatering av din avatar???
"We formulated the clay to work with water its very hydrophobic which enables it to maintain a layer of water between the clay and the paint some other clays are not able to do this, you can use a lubricant without any detrimental effect but there is no reason to do so.
Best regards, John"
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
Masten
- Medlem
När mitt topplån på huset är betaltWaxDog skrev:Denna fråga kom upp en annan gång så jag frågade Bilt Hamber just detta och svaret blev:
Best regards, John"
En vacker dag så står den på min uppfart och i min avatar...