Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Blue & Green Degreaser Wet

Diskutera bilvårdsprodukter här
yoda78
Medlem

Blue & Green Degreaser Wet

Inlägg av yoda78 » 29 nov 2012 08:12

Hej,

Tänkte testa Blue & Green Degreaser Wet Avfettning istället för det "gröna" OKQ8 avfettningen jag brukar köra.
Den "gröna" är i och för sig jä..ligt bra, men är sugen på att testa Blue & Green Degreasern då jag hört gott om den.

Vad tycker ni är det ett bra avfettningsmedel eller har ni någon annan favorit? (billigare)

Vill framför allt få bort vinteskiten på ett bra och smidigt sett, så som salt, asfalt och tjära.
Det som "skrämmer mig" lite är att det står att produkten även löser tketyl vilket inte känns bra.
Men det kanske all petrokemisk avfettning gör??

Tänkte använda mig av Alkalisk avfettning (Concept Delta Force Plus) över list på bilen...

//MVH
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Re: Blue & Green Degreaser Wet

Inlägg av Funk » 29 nov 2012 08:21

>Blue & Green är bra, annars kan du testa Tar Remow eller Herobiol som också är bra. På konsumentflaska finns ju Smartabs Power som är ungefär samma som Tar Remow..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 29 nov 2012 09:03

B&G degresere wet är mycket bra jag har inte hittat någon bättre :)
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av fisher91 » 29 nov 2012 10:14

Det är riktigt bra, speciellt nu på vintern med slask o sk*t. Bara att spola av bilen, sen lägga på avfettningen.
Men akta dig för om lackerade ytor utan härdare, ett tips jag fick ifrån Nisse här på forumet.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor

yoda78
Medlem

Inlägg av yoda78 » 30 nov 2012 21:51

fisher91 skrev:Det är riktigt bra, speciellt nu på vintern med slask o sk*t. Bara att spola av bilen, sen lägga på avfettningen.
Men akta dig för om lackerade ytor utan härdare, ett tips jag fick ifrån Nisse här på forumet.

Hur fungerar det med stenskottslagningar, finns det risk att "tvätta" bort färgen, där man inte lagt i klarlack?
Finns det någon annan risk med avfettningen??

Inga andra som har nå synpunkter ang Blue & Green Degreaser Wet eller någon annan avfettning?

//mvh
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 30 nov 2012 21:55

yoda78 skrev:
fisher91 skrev:Det är riktigt bra, speciellt nu på vintern med slask o sk*t. Bara att spola av bilen, sen lägga på avfettningen.

Hur fungerar det med stenskottslagningar, finns det risk att "tvätta" bort färgen, där man inte lagt i klarlack?
Finns det någon annan risk med avfettningen??

Inga andra som har nå synpunkter ang Blue & Green Degreaser Wet eller någon annan avfettning?

//mvh
All enkomponent färg slits hårt inte bara av avfettning utan av salt/sol/nedfall.. tyvärr.. :nicka
MVH Anders Lindbäck

Bild

Skriv svar