Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Seriös biltvätt i Stockholm

Allt utvändigt arbete och produktval.
eric.u
Medlem

Inlägg av eric.u » 28 okt 2012 20:23

Hallå hallå hur mycket jag än älskar att tvätta min bil själv så vore det superskönt att ibland slippa, speciellt vintertid.

Men var vågar man vända sig för att få en bättre tvätt utförd av folk än en modern maskinell anläggning.

Det ska tvättas seriöst rent och man ska vara noggrann med rena fräscha produkter/material så att man minimerar risken för repor.

Var vågar man åka? Tips?

MVH Eric
Senast redigerad av 4 eric.u, redigerad totalt 14 gång.
MVH Eric

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 29 okt 2012 07:12

Jag tror att en maskinell högtryckstvätt är smartast, då du även kan göra en underspolning.
Det blir nog helt enkelt för dyrt att hitta någon som gör en seriös handvävt för en rimlig summa.
I vårt jobbgarage så finns det en firma som tvättar och "rekondar" bilar, men där återanvänds gamla svampar etc. och jag skulle personligen inte anlita dem om de så var gratis.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

danne67
Medlem

Re: Seriös biltvätt i Stockholm

Inlägg av danne67 » 29 okt 2012 19:24

Manor skrev:Jag tror att en maskinell högtryckstvätt är smartast, då du även kan göra en underspolning.
Det blir nog helt enkelt för dyrt att hitta någon som gör en seriös handvävt för en rimlig summa.
I vårt jobbgarage så finns det en firma som tvättar och "rekondar" bilar, men där återanvänds gamla svampar etc. och jag skulle personligen inte anlita dem om de så var gratis.
Nackdelen är att man måste använda dem nästan varje dag för att få något så när rent. Högtrycket klarar inte alls av att slå bort skiten... tyvärr :cry:
Senast redigerad av 4 danne67, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
_norrland_
Medlem
Kontakt:

Re: Seriös biltvätt i Stockholm

Inlägg av _norrland_ » 30 okt 2012 00:34

Nu vet jag ju inte vart i Sthlm du befinner dig men skulle nog tipsa om Wellkept, verkar hålla mkt god kvalitet på jobben dom gör samt ha gott rykte.
JAg har även läst en del gott om Mr Cap i täby . Säkert inte dom billigaste på tvätt men som vi alla vet, kvalitet kostar =)

Skriv svar