Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Mirakelsvamp
-
peterv
- Medlem
Mirakelsvamp
Fråga: tar mirakelsvamp bort lackskydd? Gick riktigt bra att ta bort svåra flugor på fronten... 
Senast redigerad av 4 peterv, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Re: Mirakelsvamp
Mirakelsvamp tar allt, och inte alltid på ett bra sätt ! Den är väldigt aggressiv och är rena våtslippappret....lite beroende på vilken det är men den kan vara stygg. Till flugor finns specialsvampar bl.a från Sonax som är bra och säkrare.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Gråben
- Trogen Medlem

Mirakelsvamp
Jag har personligen inte testat att ta bort flugor med mirakelsvampen, vad jag kan tänka mig är att mirakelsvampen lämnar microrepor efter sig, och på sikt lär även eventuell lackbehandling vara borta.
Senast redigerad av 4 Gråben, redigerad totalt 14 gång.
-
peterv
- Medlem
Jag använde schampoo i hög koncentrat...men bra att veta..blir att lägga om lackskyddet i helgen 
Senast redigerad av 4 peterv, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Mirakelsvampen ska inte användas om man inte kan tänka sig att polera/vaxa efteråt, som sagt lämnar dessa smårepor.
Men jag rekomenderar och skulle själv valt denna framför sån flugsvamp 10 dar i veckan, då dessa repar mkt mer och tar mkt mindre flugor..
Men lägg först en alkalie och låt verka så brukar man inte behöva skrubba sen.
MVH/
Men jag rekomenderar och skulle själv valt denna framför sån flugsvamp 10 dar i veckan, då dessa repar mkt mer och tar mkt mindre flugor..
Men lägg först en alkalie och låt verka så brukar man inte behöva skrubba sen.
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
fick ett otäckt samtal idag om just mirakelsvampen..
ni ska passa er att inte ha den framme så personer som inte vet vad det är för något inte använder den!!!!
det var så att en kvinna har använt den när hon duschat och tvättat andsiktet med.. kände inget direkt men senare fick hon allvarliga brännskador efteråt... och tydligen har vissa barn torkt sig i andsiktet och fått riktigt otäcka skador.. det var konsumentverket som ringde..nu hade dom inte köpt den av oss..men dom skulle jaga rätt på alla importörer.. det är tydligen ett stort problem i europa.. tur vi inte importerar den själv...
ni ska passa er att inte ha den framme så personer som inte vet vad det är för något inte använder den!!!!
det var så att en kvinna har använt den när hon duschat och tvättat andsiktet med.. kände inget direkt men senare fick hon allvarliga brännskador efteråt... och tydligen har vissa barn torkt sig i andsiktet och fått riktigt otäcka skador.. det var konsumentverket som ringde..nu hade dom inte köpt den av oss..men dom skulle jaga rätt på alla importörer.. det är tydligen ett stort problem i europa.. tur vi inte importerar den själv...
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Hehe, jag har minsann testat det själv med rätt otrevligt resultat, men jag skulle bli mkt förvånad om det inte beror på dess slipande effekt, det har ju debatterats en del ang dess tillverkningsprocess etc, vilket senare visat sig vara lungt.
Men den kan ju vara riktigt aggresiv inget snack om det, ju mjukare ju mer effekt skulle jag säga.
Edit:
Här finns en del att läsa, antagligen samma sak limban hört om.
http://www.snopes.com/medical/toxins/eraser.asp
MVH/
Men den kan ju vara riktigt aggresiv inget snack om det, ju mjukare ju mer effekt skulle jag säga.
Edit:
Här finns en del att läsa, antagligen samma sak limban hört om.
http://www.snopes.com/medical/toxins/eraser.asp
MVH/
- Funk
- Moderator

http://www.sonax.se/Produkter/Konsument ... TjaersvampKapten Haddock skrev: Men jag rekomenderar och skulle själv valt denna framför sån flugsvamp 10 dar i veckan, då dessa repar mkt mer och tar mkt mindre flugor...
MVH/
Denna kör jag med då och då och den repar inte om man blöter med alkalie innan, och givetvis inte gnuggar som en tok..skölja ofta är också bra eftersom vissa insekter i sig är hårda som bara den.
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Kapten Haddock
- Entusiast

Jo dom där är ju helt ok, och kan säkert repa mindre än multisvampen.
Ja tänke på de vanliga knallhårda skumsvamparna som säljs på de flesta mackar.
Dom är ju rena döden, ja vet inte hur många gånger man svurit över kunder som använt dessa, även om de antagligen ger en hel del jobb åt oss i slutändan:D
MVH/
Ja tänke på de vanliga knallhårda skumsvamparna som säljs på de flesta mackar.
Dom är ju rena döden, ja vet inte hur många gånger man svurit över kunder som använt dessa, även om de antagligen ger en hel del jobb åt oss i slutändan:D
MVH/
Funk skrev:http://www.sonax.se/Produkter/Konsument ... TjaersvampKapten Haddock skrev: Men jag rekomenderar och skulle själv valt denna framför sån flugsvamp 10 dar i veckan, då dessa repar mkt mer och tar mkt mindre flugor...
MVH/
Denna kör jag med då och då och den repar inte om man blöter med alkalie innan, och givetvis inte gnuggar som en tok..skölja ofta är också bra eftersom vissa insekter i sig är hårda som bara den.
/Thomas
- Funk
- Moderator

Jodå man får tacka dom och Scotchbrite för en och annan krona 
/Thomas
/Thomas